30 juli 2010

Torkade blommor

Ett av mina mest älskade fynd, fast när jag köpte det visste jag inte vilken underbar skatt jag hade hittat.
Jag pratar om mitt Herbarium från 1929-1931.
Det är verkligen så underbart fint, härlig historia bakom och vilket jobb damen har lagt ner.
Jag hade turen att i förra veckan komma över en plåthållare som man förvarade blommorna i.
Kanske ska göra mig ett eget herbarium, nja har nog inte tålamodet för det.
Här kan ni se den andra skolplanschen jag hittade i Danmark och jag har lyckats komma över några gamla resväskor under sommaren. 
Har nog blivit lite smått galen i gamla resväskor..



Tiden flyger iväg och tur är har Mikael 2 veckors semester till, som ska spenderas i Halmstad.
Hoppas nu att värmen och solen hittar tillbaka..
Har ni lång tid kvar på er semester?

Kram
sandra

14 kommentarer :

  1. Hej!!
    Men vilka fina saker du kommer över hela tiden!! Har sneglat på en sån plåthållare i antikaffär här ett tag, den är lite större och kostar 500-600,(tycker det känns mycket) får jag fråga vad du gav för din??

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra. Tack för tipset om den fina butiken i Johansfors, den var jättemysig. Jag och min syster gjorde en loppis runda i förra veckan och hittade även en loppis i en stor lada...där fick jag tag på en efterlängtad pellerin-låda.
    För min del så har jag två veckor kvar av min semester och hoppas det blir flera fina loppisbesök, och strandmys också förstås :-).
    Kram Liselott.

    SvaraRadera
  3. Fina saker Sandra! Alltid lika kul att fynda!=))

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej
    Underbart fina bilder.
    kram o ha en fin helg.
    ninni

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra,
    vilka fina fynd! Jag älskar också blommor i alla former.. låter härligt med 2 veckor kvar på ert fina ställe. Jag njuter av de sista dagarna på semestern, på måndag så är det dags igen **suck**

    Så i helgen så skall det målas och fixas, stålborste har inhandlats så grislampan skall få sig en uppfräschning. Jag har beslutat mig för att behålla den vackra färgen och testa om den passar in. Ser fram emot att få den på plats...

    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra!
    Åh vilka fina saker du visar, Herbariet är ju en riktig skatt:)

    Jag börjar jobba igen vecka 32, hoppas tiden går sakta tills dess!

    Ha det så trevligt i Halmstad nu!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilka fina blomsterbilder och det checka fodralet är superfint. Fina bilder!

    kram Marina

    SvaraRadera
  8. Hej, allt väl?

    Så vackra bilder på vackra saker. Kul när man hittar skatter på loppis, ofta brukar det ju vara så urplockat överallt nuförtiden tycker jag =)

    Jag har två veckor kvar på av min semester så det känns helt underbart =)

    Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  9. I love all of the images on your blog, they are very, very lovely!
    Hugs, Cindy S

    SvaraRadera
  10. Du hittar alltid så fina saker !! En sån där gammal plåthållare har jag , med blommor på , ligger bara undanlagd , men nu blev jag sugen på att ta fram den . Ha det skönt i Halmstad . Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra!
    Men så ljuvliga saker du har fyndat!!!! Å så läckra bilder du tar!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Aåå... härligt herbarium du fått tag på och portören helt underbar!
    Du är duktig på fynda Du, ljuvliga saker.
    Imorgon börjar allvaret igen, känns lite sådär.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Hej Sandra! Så fint du visar- vilka fina fynd du gjort!
    Ha det gott!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder :)min semester är tyvärr slut men om två veckor får jag ett åpar dagar till som ska spenderas i London med sonen :)
    ha en fortsatt trevlig semester
    kram Åsa

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra