30 juni 2010

En plats i solen

Vilket helt underbart väder det har varit de senaste dagarna.
Vi har varit ute hela dagarna och bara njutit.
Har dock inte suttit stilla så mycket som man hade velat för minstingen sticker hela tiden.
Men om man hade kunnat sätta sig ner och njuta av solen skulle jag göra det uppe på vår altan i en korgshäslong från det stora varuhuset.
På bilderna kan ni se endel av sakerna som jag hittade på min lilla skattjakt som var i en lada hos min jobbarkompis.
3 st zinkbaljor, 2 st zinkhinkar, 4 st gamla mjölkkannor, en gammal trälåda med text, ett litet fönster.
Det som inte kom med på bild är gamla skidor och en släde, passar inte riktigt in i bilden.
Ett härligt svalkande fotbad i baljan (om ni ser lite gräs i baljan kan jag säga att det var inte där när jag fixade i ordning) 
Det får duga tills jag hittar mitt zinkbadkar.

Nu närmar sig semestern med stormsteg, kommer att bli så skönt..
Känns som man behöver det nu.

Idag ska vi få fint besök från Hjo, ska bli så kul...

Ha det så skönt tills vi hörs igen!
Kram
sandra

23 kommentarer :

  1. ååå, så fint!

    ønsker deg en fin dag

    klem beate

    SvaraRadera
  2. Så underbart Sandra!!!

    Men jag förstår precis vad du menar med det där med o sitta stil..Hm..Har med en kliten här hemma som just nu är snabb i fötterna..tihi...

    Vilken lycka att hitta så mycket fina Grejor!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig plats att njuta med en bok eller ett fotbad... Så härligt..
    Kraaam Linda

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vilka fin fina saker du loppat..
    Ser såfint ut på din härliga terass..
    kram Anna

    SvaraRadera
  6. god morgen til deg.
    åå jeg bare nyter dine skjønne bilder,såå heldig du var som fant disse saker hos en venn,
    å så vakkert det ble hos deg nå,ja vi har nydelige dager,man må nyte å være ute,
    ønsker deg en skjønn sommer dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  7. Härlig hörna du har! Underbara saker också, skönt att mannen din får semester så du kan få sitta där och njuta lite. Vet hur det var när man var mammaledig, så skönt när man fick lite avslastning. Hälsa Hjobon från mig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. God morgen Sandra!

    For noen herlige funn og hvilke fantastiske bilder du har tatt av dem!! Jeg elsker også sink, og baljer og bøtter klarer jeg aldri og la stå. Ja straks har du ferie og det skal bli skjønt det, da kan du sitte der i den fine kroken og nyte. Jeg ser du er grytidlig oppe, jeg selv har nesten ikke ork til å gjøre noe så tidlig. Men i dag måtte jeg kjøre mannen på jobb så da var det klokken seks og ikke åtte som vanlig. Gjett om jeg var trøtt :))

    Ha en Toppen dag vennen!!
    Klem Aina

    Ps: Fikk du min mail ?

    SvaraRadera
  9. Åh så mysigt det ser ut! Och jättefina bilder. :)

    SvaraRadera
  10. En plats i solen och inte vilken plats som helst!
    Urmysigt ser så rofyllt ut. Du är allt bra duktig på att hitta läckra saker och sen fixar Du till det så fint.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Jäklar så fin hörna du skapat dig, och såna fynd, nu blev jag inspirerad ! Igen!

    Ser fram emot att se skidorna till vintern: ) Mari.

    SvaraRadera
  12. Åh så många härliga fynd! Jag önskar att det fanns lite sådana lador härikring :-)

    SvaraRadera
  13. Hei, Sandra! Så mange deilige sommerbilder!! En kjempe-koselig uteplass dere har!!!

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem klem
    Anette:)

    p.s. Jeg linker;)

    SvaraRadera
  14. Visst är det fint med zink! Underbar myshörna...perfekt för en kopp kaffe (eller varför inte ett glas svalkande rosé) och en inredningstidning!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  15. Men vad härligt!!! Bara massor av villhasaker....
    Vilka fina bilder, jag njuter;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Ha en skön semester i din mysiga hörna :) /Therese

    SvaraRadera
  17. For en vakker blogg du har :)) Her kommer jeg tilbake...
    Nydelige bilder...

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  18. You have the most beautiful home and such a lovely blog - so happy that I found you!
    Have a wonderful day!
    Sarah

    SvaraRadera
  19. I would love to sit in this lovely, sunny place now and put my tired legs somewhere :)
    But I´ve to work and do some building-constructions.
    Best greetings, Marjolijn

    SvaraRadera
  20. Herregud Sandra, vad grannarna i det gula huset måste vara avundsjuka! Vilken oas du har skapat!

    Hoppas att sommarsolen stärker dig på alla plan! Vi väntar fortfarande på vår här i Seattle!

    Kommer till Stockholm den 27 juli tom den 5e augusti. Var finns du då?

    Kram

    Mon

    SvaraRadera
  21. Mmmm...
    Det kan jag säga att jag skulle inte ha något emot att sitta där och njuta!
    Och vilka skatter du hittat dessutom.

    På lördag ska jag på stooor loppis!
    Jag tänker vara där först och kasta mig ut bland alla saker*skrattar*

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  22. Oj, vilka fynd och vilket underbart hörn!
    Hoppas du hinner sitta och njuta lite under de kommande varma dagarna!
    Ha det gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  23. Hei.
    Så hyggelig å følge med på bloggen din. Så mange fine ideer og løsninger.
    Anne

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra