23 juni 2010

Färska örter

Finns det något godare än färska örter i matlagningen.
På bordet i verandan har jag en stort emaljfat med massa godheter.
Salladen som jag aldrig tröttnar att äta är Caprese, perfekt en varm sommardag.
Här har jag gjort den på körsbärstomater tycker det ger lite mer smak.
Njuter varje gång.....
Jag är så fruktansvärt lycklig.
Hittat något som jag har letat efter i många många år.
Det är en hel del jobb med den, men den kommer bli så fin när den blir färdig.
EN KÖPMANSDISK.... 
Idag ska jag även på en liten skattjakt få se om jag kommer hem med något...

Kram i massor till Er alla!
Sandra

15 kommentarer :

  1. god morgen til deg.
    nydelig med urter,særlig ferske rett for hånden,
    så heldig du er vennen som fant kjøpmannsdisk,vi får vel se?
    ønsker deg lykke til på dagens skattejakt.
    stor sommer klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. God Morgon... Ser ljuvligt gott ut Sandra!!! mmmm...

    Jag har minsan också hittat något som jag länge letat efter, kika in så får du se..:)

    Lycka till på ditt äventyr idag..!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  3. Halloj där !!
    Åhhh vad fint du har det på verandan !! Och himmel alltså, har du hittat en köpmandisk !!
    En sån har man ju letat efter i åratal !!spännande att få se den sen..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Så du ska på skattjakt idag igen? Jag som trodde att ditt garage var tillräckligt fullt redan, hihi. Ska bli så kul att få se köpmansdisken, och allt det andra. Ser fram emot nästa onsdag!

    Mums vad gott det ser ut! Här får det bli lite frukost ute i solen innan det är dags för lite midsommarfirande på barnens dagis.

    Ha en bra dag Sandra!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. vackra bilder vännen!
    Ja ja ja, det är så häftigt med köpmandisken, tänk om min morfra släpper till sin till mig med..

    kram Anna

    SvaraRadera
  6. Den salladen ser verkligen god ut, vad passar bättre än en sallad en varm sommar dag!!! O så har du dukat med de fina besticken!!!!Vad kul att du har hittat en köpmansdisk, de är så fina!!! Lycka till på skattjakten:-)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. håller med om att färska örter i maten är så supergott :) tyvärr är jag självdålig på att ha i dem..bättring till mig:) nyfiken på din lilla skattjakt hoppas att få se de skatter du finner.
    ha det så underbart
    kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Wow det där ser smarrigt ut en riktig sommarsallad. Och så fint Du dukat.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Det har jag aldrig ätit, kanske du kan lägga ut ett recept på den smaskiga rätt?
    Ååh köpmansdiskar är sååå fina, tar lite plats men så fint. Ska bli kul att få se hur den ser ut.
    Hoppas det bli en lyckad skattjakt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vad härligt sommriga bilder..

    Ska med iväg på en liten skattjakt idag ; )

    Ha en skön dag vännen...

    Stor kram Mia

    SvaraRadera
  11. Grattis till ditt nya köp , man blir sådär extra glad , när man hittar något man letat länge efter ! Salladen ser supergod ut !
    Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  12. Hej,
    men oj vad du fyndar! Det verkar som om det är i din del av landet man skall befinna sig när man är loppisjägare! Jag sätter mig snart i bilen och skall idag och i morgon färdas 108 mil uppåt i landet, phu! Men hoppas självklart på en och annan loppis efter vägen!

    Trevlig midsommar, hälsningar Monica

    PS. Din veranda är verkligen superskön!

    SvaraRadera
  13. Hej!!
    Åhh, vad det ser gott ut!!
    Men vilken lycka har du fått tag i en sån!!! Ska bli kul att se;o)

    Trevlig Midsommar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!
    Mmm vad god din sallad Caprese ser ut!

    Åh har du hittat en köpmansdisk, lyllos dig! Ser fram emot att få se den här på bloggen:)

    Ha en trevlig midsommar!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Pretty, pretty pictures!! They give me a good mood :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra