16 januari 2007

DRÖMHUS och amerikansk veranda.

Vårt hus idag är väldigt fyrkantigt och tråkigt så jag har lite drömmar..:)
Något som jag absolut vill ha är en amerikansk veranda och jag föll för verandan nedan. Så någon dag i framtiden skall den finnas på vårt hus.


Viktorianska hus är min absoluta favorit bla. huset i tv-serien "Charmed" har jag alltid tyckt varit superläckert. Fast tv-serien utspelas i San Fransico så ligger huset på en gata i Los Angeles.


På denna gata ligger oxå följande hus.. Vill bara ha.. Det är tur att man kan drömma och någon dag kanske det både finns en veranda och ett torn... Vem vet.





Kram
Sandra




17 kommentarer :

  1. hej!
    vårt hus är också tråkigt just nu men efter ombyggnation och utbyggnad blir det bra! lycka till med verandan!

    SvaraRadera
  2. Min dröm är att få en gammal glasveranda! En veranda där man kan ha blommor och annat fint! lina.tradgardsblogg.se

    SvaraRadera
  3. Nydelige hus, vil også ha!!

    Eneste problemet er alt arbeidet når en skal male.... =0)

    SvaraRadera
  4. Hulukvarn: Tackar lycka till oxå med ombyggnaderna.

    Lina: På baksidan håller vi just nu på med en glasveranda. Tror det blir riktigt fin när den blir klar.

    Karna: Målade om vårat hus i somras och det är ett himla slit. Men älskar verkligen dessa hus...

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara hus... jag drömmer också om att få äga ett sådant i framtiden :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tittade på ditt badrum! Wow! Helt underbart. Vilket läckert golv, är det klinkers? Verligen lantligt...

    SvaraRadera
  7. den inrednings tokiga mamman: Japp det är kakel.. Tack så jättemycket kul att du tyckte om det. Älskar verkligen att ligga där och njuta..
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. En enklare variant av dina olika husbilder finns utanför Gislaved vid Våthult. En tidigare dröm att köpa och renovera. Men det stannade vid en dröm, är nog för gammal. Intressant att följa er alla som orkar hålla på med hus och hem. Ni ger husen en själ (och mig dåligt samvete). Så "snuffie" använd ditt fina badrum till rekreation ofta. Må gott! Mia

    SvaraRadera
  9. Jag bor visserligen i en gullig lägenhet men ooohh vilka hus! Tänk att få bo i ett sånt där kråkslottsliknande hus! Glasveranda, torn och en liten, vacker trädgård..

    SvaraRadera
  10. Vilka fiiina hus! Skulle gärna flytta in i något av dessa! Jag skulle även gärna ha en riktig glasveranda med fina fönster och pelargoner och gamla möbler. Får istället låtsas att min lilla inglasade balkong är en glasveranda..hihi...

    SvaraRadera
  11. Ja,jeg drømmer meg bort hver gang et hus som disse viser seg i amerikanske filmer....Nesten en god grunn til å flytte "over there".

    SvaraRadera
  12. Det är sweet! Men svenska vanliga fyrkantiga är också charmiga. Ert är säkerligen superfint! Det näst sista ser ut som Sabrina Tonårshäxans hus tycker jag.

    SvaraRadera
  13. Det ser härligt ut!
    Fin blogg du har.

    SvaraRadera
  14. Nydelige hus, och sånne verandaer skulle man gjerne ville ha. Sitte der ute nær det regnar med en kopp te, det hadde varit något : )

    SvaraRadera
  15. Ja dette må bare være drømmen.
    Klem fra Elin:o)

    SvaraRadera
  16. Slike verandaer kalles en "porch" på amerikansk. Jeg har bodd der borte og hatt det!
    Ved floden Missisippi ligger det ene flotte huset etter det andre. Anbefaler en tur dit....
    Koselig blogg du har! :)

    SvaraRadera
  17. nydelig, nydelig, nydelig....jeg er såååååååååå enig med deg! Vil ha flere slike bilder, er så deilig å se på...mmmmmmmm!
    Ha en kul dag!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra