2 april 2012

Svart Vita Fjädrar

Måndag igen och det har visst varit helg vilket inte har märkts så stor skillnad sedan hon föddes eftersom Mikael har varit hemma, men idag så börjar han jobba förmiddagar.
Killarna är hemma från dagis i några veckor för att vi alla ska lära känna varandra.
Som sagt helgen har varit lugn och vi har varit mestadels inne eftersom det har blåst så himla mycket, men jag längtar efter att komma ut och ta en lång promenad.
Så här veckan innan påsk tänkte jag visa det lilla lilla påskpynt som har kommit in här hemma har aldrig varit någon som pyntar till påsk, men nu är det mest för barnens skull.
I vardagsrummet har det blivit lite svart vita fjädrar i en gammal apoteksflaska.
Som ni kanske minns frågade jag om råd att rengöra flaskan och jag har testat en del av dem men tyvärr får jag inte den ren.

Kram till Er alla och en skön start på veckan!
Sandra

44 kommentarer :

  1. God morgon !

    Skönt att kunna ha killarna hemma med.
    Så mysigt att vara tillsammans och inte ha tider att passa...
    Mysigt påskpynt. Vi har också men barna ska få pyssla lite till veckan!
    Ha en fin måndag och påskvecka! Hoppas att solen lyser på er med idag :)

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Sandra! Vad mysigt ni verkar ha haft det i helgen, alla tillsammans och hemma från dagis! Den första tiden är underbar, när man bara går och snusar på bebisen, snacka om att leva i nuet då, man kan ju inget annat! Saknar den tiden!
    Din påskinstallation med de enkla fjädrarna är vacker, för enkelt är vackert, vi brukar inte heller pynta så mycket, jag använder våra tuppfjädrar till att dekorera några kvistar. Och så får barnen leta ägg!
    Kikade just i senaste Allt i hemmet, där finns ett reportage de kallar "scandinavian vintage", det är hjärtskärande vackert och jag tycker stilen påminner mycket om din...
    Ha det gott, allihop, och Glad Påsk!
    Eija

    SvaraRadera
  3. Fint med svart och vitt. Min påsk är lite mer gul och lila. Ha det så mysigt med dina barn och hoppas att du kan ta din efterlängtade promenad snart. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så snyggt påskris!!! Låter som en härlig helg, kram

    SvaraRadera
  5. De där fjädrarna är så fina. Måste försöka hitta!
    Ha en bra dag och hoppas allt är bra med din lilla!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort och jag förstår att du går och myser hela dagarna.
    Har du provat att göra rent flaskan med Corega (rengöring för löständer) läste någonstans att det skulle visst göra susen.
    Önskar dig en riktigt fin påskvecka
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Så fint påskris du har Sandra, jag gillar fjädrarna från pärlhöns de är så vackra.
    Mysigt att ni kunnat vara hemma hela familjen så här i början när lilla sessan kommit.
    Hoppas denna vecka blir lite finare så det går att vara ute och njuta av vår.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Så där lite lagom påskigt är min stil också, fint med fjädrarna i flaskan. Hoppas ni alla får en mysig påsk.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  9. Visst är det mysigt att vara hemma hela familjen och bara mysa.. Och så får man ju ofta en hel del besök i början också, så tiden går fort förbi på något vis..
    Snyggt med svartvita fjädrar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Fint och enkelt påskpynt, det är min melodi med:)) Vad mysigt det låter, hoppas ni får en fin dag tillsammans barnen och du.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Hihi precis så har jag tänkt att mitt påskris ska se ut också..i en apotekarflaska!!

    Så mysigt att vara hemma med en liten bebis! Kan tänka mig att det är två stolta storebröder!

    Ha en finfin dag!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  12. Jättefint påskpynt! Åh, den där första tiden...Idag blir mina bebisar 6 månader... Känns som om de nyss kom Galet! Ha en mysig dag!
    Kram Elin.

    SvaraRadera
  13. Godmorgon vännen.
    Vad mysigt ni värkar ha det där hemma =)
    Och pyntat fint har du gjort också.
    Hoppas att ni får fortsatt myspys
    i dag med.

    Många kramar Thess

    SvaraRadera
  14. Vad mysig med alla barnen hemma :)
    Hoppas det blir sol och varmt så ni kommer ut på sköna promenader.

    Snyggt med riset i den stora apoteksflaskan, gör inte något att man inte får dem helt rena, de är väl det som är patina...

    Ha en skön vecka!
    kram Monica

    SvaraRadera
  15. Enkelt och mycket vackert. Flaskan är så fin. Jag köpte några gamla flaskor för ett tag sedan och fick dem hyfsat rena med ättiksprit blandat med lite vatten och sedan in i diskmaskinen.

    Ha en härlig dag. Kram Therese

    SvaraRadera
  16. Hejsan Sandra!
    Vad skönt för killarna att vara hemma med er och lära känna sin syster! Ja det är inget roligt väder alls. Blåst och iskallt! Tycker att ni gör rätt som håller er inne!
    Fint med fjädrarna i apoteksflaskan!
    Ha en skön påskvecka!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  17. Stort grattis till lilla sessan Elora! Vilket vackert namn:) Hade ingen aning om att ni väntade en liten, och det verkar som att vi mår ganska likt när vi är gravida. Inget vidare vill säga och en våg som senast visade nästan plus 50 kg!!! Men men, man får ju det bästa som finns så det är värt det:)

    Fint och enkelt påskris!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  18. Vill börja med att gratulera till den lilla!! Jag blev som så många andra väldigt överraska, hur har du kunnat hållt dig:) Hihi. Hon är ju jätte söt och vilket fint namn hon fått! Skönt för killarna att få vara hemma med er några veckor. Ha de gott och lycka till med allt!
    Mvh Michaela

    SvaraRadera
  19. Så jättefint med svart/vita fjädrar!
    Önskar er en fin påskvecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Önskar dig också en skön start på veckan!
    Hoppas vädret blir varmare så du kan promenera ut med barnvagnen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  21. Fint och lite lagom pyntat....
    Ha nu en härlig påskvecka!
    Kraaaaam Sofia

    SvaraRadera
  22. Mycket fint påskris tycker jag. Här påskpyntas det inte så mycket heller. Påskris och nån duk och påskägg.

    Jag är också less på den här blåsten nu för det är så jobbigt att vara ute. Och med en lite bebis är det nog bäst ni håller er inne.
    Ha det så mysigt nu allihop:)
    //Cicki

    SvaraRadera
  23. Här påskas inte något vidare heller...Blir väl lite ris till helgen kanske:))

    Kram M

    SvaraRadera
  24. Så fina fjädrar! Här hemma tar inte jag heller fram mycket påskpynt, det blir mina rostiga tuppar, hönor, lite ägg och några fjädrar..det liksom räcker till ändå:)Så söt erat lilla nytillskott är! och jag gillar namnet mycket. Ha det gott! kram jessica:)

    SvaraRadera
  25. Vad snajdigt med fjädrarna i den flaskan. Tycker inte det gör så mycket att den inte är "ren" ger lite old style känsla över den.

    Kram och mys på med din lilla

    SvaraRadera
  26. Så mysigt det låter och så jättefina fjädrar, kram

    SvaraRadera
  27. Snyggt med svart vit påsk! Här är det samma färger plus babyrosa som gäller denna påsk!

    Kanske kan ett ägg i passande färger vara något för dig :-)

    http://www.franskaliljan.blogspot.se/2012/04/vinn-ett-shabby-chic-paskagg.html

    Kram Helena

    SvaraRadera
  28. Vackra påskfjädrar:)) Hoppas vi får lite värme till påsk så vi kan njuta ute:))

    Kram fina och glad påsk:))

    kråke

    SvaraRadera
  29. Hej Sandra!

    Vad mysigt när man tänker tíllbaka på den där första tidens bebisbubbla, som jag antar och hoppas att du också är i nu...

    Vad fint med fjädrarna i den gamla flaskan, jag vet inte vad du fått för tips ang rengöring men jag antar att du provat ättika...
    Hur som helst, den är ju fin i alla fall!

    Ha det så bra nu!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  30. Varmt grattis och GLAD PÅSK till hela familjen! Anna

    SvaraRadera
  31. Så mysigt för er att få vara tillsammans. Fint påskpynt och hoppas det blir härligt väder snart så att du kan gå härliga promenader sedan! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  32. Hur lever livet som trebarnsmor?
    Jag hoppas verkligen att ni slipper sjukdomar nu när lilla tösen är så liten..
    Här har det dragit igång igen, suck.. nu är det Lilla D's tur..
    Jag gillar ditt påskpynt, enkelt och vackert..
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  33. Men ååå så fint!
    och det stora bruna skåpet...uuuunderbart!!
    Dina stora flaskor är undebara!
    Jag minns inte...men fick du tipset med citronsyra???
    jag köper det i pulverform på kryddavdelningen... vi har mycket kalk i vårt vatten så jag brukar strö runt kranarna, gegga in lite vaten och låta sitta någon timme...sedan är det bara att skrubba bort. I vaser brukar jag hälla i ganska mycket typ halva påsen och fylla upp med vatten o låta stå över natten...sedan brukar det släppa....du kasnke fick det tipset (orkar inte läsa..:)
    Men är flaskan gammal kan det ju sitta på tok för hårt.

    Vad mysigt det låter med hemma från dagis o lära känna....
    Kraaaaaaaaaaaaam katarina

    SvaraRadera
  34. hallå! Påskpynta inte så värst mycket här hemma heller! Men har blivit så inspirerad av er bloggare att det visst ha pysslats en del i dagarna....kika gärna in i veckan så få du se mina alster! Ha det så gott med de dina..det är en härlig tid. Min Wilhelm är nu snart 16 månader ...tycker inte det va länge sedan han va ett litet knyte....Ha det bäst kramen från Maja

    SvaraRadera
  35. Hej vännen,
    Har varit borta ett tag och inte hunnit kika in här.. men såg att du lagt upp en bild av lilla prinsessan. Så fantastiskt söt hon är! Tänk vad små de är.. och så mysigt det är.
    Kram

    SvaraRadera
  36. Vad härligt att ha alla om dig och den lilla sessan... :)
    Är inte heller nån påskpyntare...
    Det ser superfint ut med fjädrarna i flaskan....

    Ha det så mysigt nu...
    Kram Tina

    SvaraRadera
  37. Hej Sandra!

    Underbart med första bebistiden, låter så himla mysigt! :)

    Jag har ett tips på hur du ska få rent flaskan, om du inte redan har provat det!

    Jag har lyckats genom att lägga en "Finish Powerball 3 i en" maskindisktablett i botten, sedan slå på riktigt hett vatten så att hela flaskan fylls. Kanske behöver du använda typ tre tycken tabletter eftersom flaskan är så pass stor. Sedan är det bara att vänta tills nästa dag.

    Fungerade på min flaska, hoppas det gör det på din med :)

    Ha det så härligt med din familj!

    Kramar från Evelina

    SvaraRadera
  38. Hej och tusen miljoner grattis!!
    Vilken surprise, jag började läsa detta inlägg om "vår tjej" och fattade inget... började fundera om ni skaffat husdjur, fniss... men nu har jag läst ingäggen nedan och ops - fattar inte att du lyckats hålla dig från att berätta, hi hi... så underbart med en liten tjej!! Massor av grattiskramar från mig! Jag och familjen har precis kommit hem från Teneriffa där vi bland annat firat min födelsedag.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  39. Hej Sandra!
    Låter mysigt att killarna är hemma oxå och lär känna sin lillasyster Elora (underbart namn!):)

    Vad fint att sätta påskris i en gammal glasflaska sådär.

    Ha det gott o ha en fortsatt trevlig påskvecka,


    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  40. Hello!
    Så snyggt du gjort mde fjädrarna,,, mysigt med alla barnen och bara få umgås!

    Hoppas din Påsk blir fin!

    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  41. Hejsan Sandra!

    Så mysigt att få vara hemma och rå om varandra...

    Gillar verkligen din stora härliga apoteksflaska.

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  42. Snyggt med svart och vit till Påsk
    Kram Karina

    SvaraRadera
  43. Härliga påskfjädrar hos dig! Det låter mysigt att hela familjen är hemma :o) Njut det och ha en riktigt härlig påsk!

    Stor kram
    Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra