13 april 2012

KOM AV SIG...

För lite mer än en månad sedan var det så varmt och gott och jag fann energie till att rensa och plocka upp på glasvernadan och tanken var att fortsätta när hon var född, men våren kom liksom av sig och det har absolut inte funnits någon lust att vara ute på glasverandan.
Men ser framemot att börja fixa där ute, en ny möbel har dock hittat ut.
Den gröna skänken som jag fann hos min mans släktingar som jag bara älskar och färgen passar ju bara så perfekt.
Fredag igen och veckorna går snabbt framåt, lilltjejen är nu 3 veckor och allt fungerar bra.
Amningen fungerar och hon går upp vikt, sover för det mesta och när hon är vaken är hon lugn.
 Killarna tycker det är mysigt att hålla henne och gosa och är än så länge väldigt snälla mot henne.
Några rutiner har inte kommit än men viktigast för mig är att ta en dag i taget och försöka leva efter det.

ÖNSKAR ER EN SKÖN HELG!
KRAM
SANDRA

41 kommentarer :

  1. Den skänken var ju som gjord för din glasveranda. Jättefint och bra förvaring. Mysigt med en liten i huset ....Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Grönt är skönt, så fin skänken är!
    Ja nu kan det få bli lite grönt ute också, längtar!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Härlig skänk och vad fint du har det på verandan:)) håller med dig nu får det bli grönare och skönare:))

    Kram och ha en fin mysfredag:))

    Kråke

    SvaraRadera
  4. Ännu ett sammanträffande, den gröna färgen!
    Jag har nyss kommenterat den färgen på en annan blogg och skriver om den i mitt inlägg idag.
    Skänken är som gjord för den veranda, verkligen fin liksom färgen!
    Mysigt att bröderna gosar och får hålla i lillasyster.

    Önskar lilla familjen en skön helg!
    /Cia

    SvaraRadera
  5. Man dör långsamt.... VILKEN OTROLIGT VACKER GRÖN SKÄNK!!!

    Den gjorde sig verkligen bra där, älskar hela det uterummet, dörren, golvet och korgarna, mycket snyggt!!! Mari.

    SvaraRadera
  6. Sååå fint..och vilken fin skänk !!
    Vad härligt att vara hemma med lilla bebisen, du gör helt rätt, tar dag för dag..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. Jag vet att jag har sagt det förr men jag bara älskar er glasveranda. Golvet får mig att bara sucka avundsjukt! Jag vill också ha en veranda...

    Ha en härlig dag och mysig helg!

    SvaraRadera
  8. Helt rätt skänk på rätt plats ;) Ljuvlig! Njut av liven med en bebis, dom växer alldeles för fort.

    Njut av helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Underbar skänk! Roligt att färgen stämde så otroligt bra!
    Härligt att läsa om er tillvaro! Njut och tag det med ro, precis som du skriver, en dag i taget!
    Ha en underbar fredag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag dör alltid en smula när jag ser vackra gröna skänkar som din! Att den är så härligt nött är också bara ett plus! Så vacker bild Sandra tack för den!
    Eija

    SvaraRadera
  11. Finfin färg, gillar den..
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  12. Å vad mysigt ni har det där hemma, och gosar med lillan!!!!
    Å skåpet var jättefint,så bra det passade där.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Hej Fina Sandra!
    Ett jättegrattis till din lilla flicka åh vad mysigt!!!
    Vad fint ni har det
    Ta hand om er och ha en jättefin Helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Nu har jag pallrat mig ur sängen och äter lite frukost. Det är väl ändå ett friskhetstecken så säg?!?!
    Men, feber och ont i halsen också nyser jag som bara den. Längesedan jag var sjuk så här....

    Men, den där gröna skänken är ju bara för läcker Sandra. I bland förundras jag över hur man totalt kan gå igång så på vissa saker. Att man känner samma pirrande i kroppen - gång efter gång efter gång.

    Ha en riktigt bra helg nu och snosa lite från mig på lilltjejen är du snäll. Det är något jag kan sakna från när barnen var små - snooooosandet. Det är väl inte lika poppis när man är 23 om mamma kommer och borrar in näsan vid halsen och börjar snosa kanske?!?! Även om mina barn är härdade och klarar av en hel del "fniss"

    Äsch nu spårade jag ur lite men som sagt - ha en bra helg och stor kram!

    SvaraRadera
  15. En underbar skänk och jag gillar dina korgar!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Superfin, jag är oxå inne på grönt nu:)) Idag ösregnar det hos oss...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Den gröna skänken är verkligen såååå fin och passar ju perfekt på din veranda!
    Ja, inte får man nån lust att fixa och göra vårfint inte! Kallt och regnigt nästan jämt och lågtrycken verkar avlösa varandra! Usch!
    Så mysigt det låter med lillan! Du har ju alla skäl till att ta det lugnt! Tänk, att hon redan är 3 veckor! Oj, så snabbt tiden går! Ha en fin fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  18. Åååååh...fina fina veranda :o) Älskar den gröna färgen du har där. Skåpet blev helt perfekt!!
    Idag kom våren tillbaks till oss och det är helt underbart. Så när väninnan dyker upp om en stund, blir det fika på verandan :o)

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  19. Stunningly beautiful...WOW!
    Regards,
    Lucia

    SvaraRadera
  20. I am glad everything goes well darling with your little one....have a nice weekend...what a great colors !!!...love from me....xxx...

    SvaraRadera
  21. heia.. så utroooolig nyyydlelig dette var, en fantastisk grønnfarge...
    klem og fin helg...

    SvaraRadera
  22. Så snygg liten skänk och i en jättesnygg färg, passar ju perfekt ute på er fina glasveranda..

    Njut av tiden med lilltjejen och ta dagen som den kommer, rutinerna kommer av sig själv sedan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  23. underbart vacker grön skänk! Härligt o bara ta dagen som den kommer o njuta. Trevlig helg! Kram Johanna

    SvaraRadera
  24. Åh, så gott att höra att allting är bra!
    Du har ju vanan inne nu, trean är ju ofta den man är lugnast med själv, tror jag. Man har liksom slutat vara orolig och tar, som du säger en dag i taget.
    Bara njut, njut, njut av livet!
    Och Elora, är absolut mitt favoritnamn just nu. Så vackert!

    Stor bamsekram till dig och du, skänken är, BEAUTIFUL!
    Puss o Kram//Goa

    SvaraRadera
  25. Passar ju perfekt!
    rätt att ta en dag i taget...njut av tiden den går ju så himla fort!
    kram Emma

    SvaraRadera
  26. Gud så härligt det låter.. Skit i glasverandan, den inspirationen kommer garanterat tillbaka.. Njut av livet å dina fina små istället..
    Skåpet passade jätte fint förresten..

    Skön helg till er
    Kram!

    SvaraRadera
  27. Så fin byrå!Det var nog meningen att den skulle komma hem till er!!Va roligt att höra att det funkar så bra med lilltjejen, att hon växer och mår bra :) Trevlig helg sandra!kram jessica.

    SvaraRadera
  28. Skänken är ju bara sååå fin,du kan då hitta guldkorner =)
    Önskar dig en skön fredag.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  29. Woooooooooooow!
    Vilken underbar skänk o vilken uuuuunderbar färg!!

    Den passade verkligen mer än perfekt där ute. vist är det trist att våren kom av sig. Det är ju lite för kallt för att mysa i inglasade uterummet nu...
    Låter så mysigt att ta en dag i taget o mysa med lillan..;)

    Jag ska försöka komma till Hjo i år..;)
    Ha en mysig helg nu!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  30. Vilken underbar skänk, särskild färgen är så jätte fin.
    Den passar ju utmärkt i din fina veranda.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  31. Vilken underbar skänk!!
    Härlig färg och den passar perfekt där!!
    Har inte sett det vackert målade golvet förut... :)
    Suveränt snyggt ihop med skänken och korgarna!! :)

    Vad mysigt med den lilla prinsessan..
    och du gör rätt.. ta dagen om den kommer, rutinerna kommer av sig självt en vacker dag... :0)

    Här har vi +13 grader och solen tittat fram emellanåt.. :)

    ha nu en underbar helg
    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  32. Hallå!
    Ja visst kom man av sig med vårfixandet... tänk vad vädret kan göra! Jätte fin grön skänk, den hade inte jag heller tackat nej till.
    Ha nu en mysig helg tillsammans...
    Stor kram
    Sofia

    SvaraRadera
  33. Jädrans vad bra allt passar ihop, golvet, skänken och dörren!! Oj oj vad fint!!!!
    Det låter som att ni har riktigt mysiga dagar.
    Må så gott denna fredagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  34. Skänken passar ju helt perfekt där hos dig med sin gröna färg, exakt samma som på dörrarna. Vilken lyckoträff :-))

    Ha en fin fredag!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  35. Hej Sandra
    Ja men det brådskar väl inte,,,,,
    allt har sin tid :)
    underbar skänk.....
    å missa nu inte.......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  36. Hej Sandra
    Ja men det brådskar väl inte,,,,,
    allt har sin tid :)
    underbar skänk.....
    å missa nu inte.......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  37. Vilken vacker skänk och färgen är så fin.
    Ja njut av prinsessan. Och snälla bröder.
    Kramen till er alla.
    Katha

    SvaraRadera
  38. Jag samlar kraft för att ta tag i fönsterputsningen på min veranda. Blev inte av innan utlandssemestern och nu är behovet skriande!! Strimmiga smutsiga o dammiga rutor gör ingen glad, men just nu syns det inte så mycket. Men om solen vågar sig fram, ujujuj... Vad skönt att det går bra med lilltjejen. Ser också fram emot 5 maj. Skulle absolut behöva fixa lite inför dagen men i helgen har vi 20-års kalasmiddag så jag får se vad som hinns med. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  39. Hej Sandra! Så läcker skänk...visst är det snyggt att behålla orginalfärgen...grönt tillhör mina favoriter ha en fortsatt härlig helg och va rädd om dig kram från Maja

    SvaraRadera
  40. Beautiful pictures! :) Have a nice weekend!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra