27 januari 2020

DET BLEV SÅ BRA

Vårt kök genomgick en totalrenovering för ca 8 år sedan, det finns en hel flik att läsa om denna resa här på bloggen.
Sedan dess har det skett små förändringar eller rättare sagt förbättringar, vissa saker blev jag inte ett hundra procent nöjd med.
Till exempel har det blivit en hel vägg med kakel istället för att en del var kaklat och sedan flyttat hyllor.
Därefter fick väggarna en ny färg, en skön grön nyans från Nordsjö som heter Pacific Pine.
 Kände därefter att luckorna behövde ny kärlek och målade om dem i Hastings Grå från Ottossons färgmakeri.
Nöjd, ja nästan.
Det var de där hörnen som skapas mellan vägg och kakel, det var något som retade mitt öga.
Några försök med att sätta dit växter, men det kändes mest som en nödlösning.
Så innan jul kom jag på att sätta upp 15 cm smala hyllor, som jag sedan målade in i samma färg som väggen.
Som jag har skrivit innan få hyllorna att smälta in i väggen, hyllplanen och konsolerna är gjorda av spillmaterial och jag har fått hjälp med att såga dem av en arbetskollega.
Nöjd, ja absolut.

Något som jag inte hade tänkt på innan jag satte upp hyllorna, var att jag skapade rena bänkytor.
Min kaffebricka, med alldeles för mycket saker på försvann upp på hyllan.
Istället står det bara en enkel ljusstake/skål som jag har köpt hos Gislaveds Golvbelägning, där jag nu förvarar nötterna som blev över från julen.


Tycker om gamla skärbrädor och jag har samlat på mig från olika loppisar, dock den stora ni ser mot kaklet kommer från min vän Vita Ranunkler.


Jag fortsatte med en hylla på andra sidan av köket och knöt samman väggarna ihop med kakelväggen.

Gamla silversbrickor, gamla mortlar och min hemmagjorda kombutcha.

Kram
Sandra 

4 kommentarer :

  1. Det blev jättefint och mysigt!Stort plus för den gröna färgen!

    SvaraRadera
  2. Du har sannerligen öga för att få de mysigt och hemtrevligt 👌

    SvaraRadera
  3. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    SvaraRadera
  4. Hur jag kunde bosätta mig med min man med hjälp av Dr Ajayi stavmästaren, jag är 47 år med tre barn, en morgon för ungefär 8 månader sedan vaknade min man precis från sängen och nästa sak han sa var att vi borde skiljas om att han inte längre är intresserad av vårt äktenskap, de orden fick mig i balans och jag nästan besvimade, vädjade till honom och frågade vad som gick fel men han vägrade säga något, samma månad lämnade han huset och lämnade mig ensam med barnen och för att vara uppriktigt var det inte lätt för mig, sa till och med sin syster att hjälpa mig att be honom att förlåta mig om jag har fel med honom ovetande och alla grunder faller på ett döva örat. Jag sökte efter hjälp från olika plattformar men alla misslyckades tills jag läste en artikel om en spirituell man, en stavspelare som heter Dr Ajayi, jag förklarade mitt problem för honom och han sa till mig att ge lite information som jag gav honom, han berättade för min make är inte i sin rätta sinnesram, att han manipuleras av en annan kvinna, det är därför han söker skilsmässa, men han sa till mig att inte vara orolig att om tre dagar kommer alla mina bekymmer vara över och till min största överraskning efter trollformuleringarna gjordes av den stora Dr Ajayi, min man ringde att han är på väg hem igen och till och med frågade mig hur länge han har varit borta från huset, jag är verkligen glad att mitt äktenskap är räddat av den stora spell spellisten som heter Dr Ajayi, skilsmässan inträffade aldrig, jag fick en marknadsföring på arbetsplatsen, allt i mitt liv vänder sig till det goda och den stora spell spellisten Dr Ajayi är att tacka för allt detta. Om du har äktenskapsproblem, om du letar efter livmoderns frukt, om du vill få tillbaka din exälskare, om du vill ha lyckligtal för lotteri, om du behöver en skyddstaf, stav för rikedom osv ... Du är fri att kontakta Dr Ajayi för alla slags stavarbete och du kommer för evigt att vara stor för det eftersom alla dina hjärts önskningar kommer att uppfyllas. Du kan nå honom via e-post: drajayi1990@gmail.com eller Whatsapp +2347084887094.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra