11 september 2014

LJUS I VÅRT HUS

LJUS I VÅRT HUS
är torsdagens tema hos Fabriken.
Jag gillar ljuskällor och tycker det tillför mycket till inredningen, det är speciellt roligt att hitta gamla läckra lampor som ingen annan har eller att göra en lampa av något som man inte var tänkt till det från början.

I våras var jag på en föreningsloppis och såg en kvinna komma med en lampa som var så otroligt j...vla snygg, ursäkta mitt språk.
Min första tanke var VARFÖR VARFÖR gick jag inte till lampavdelningen först......
Jag följde lampan med blicken och inser att kvinnan som köpt lampan känner jag igen, hon har en loppisbutik i byn.
Jag går med bestämda steg fram till henne och frågar om hon möjligtvis tänkt sälja lampan vidare.
Tala om besvikelse när hon berättar att hon tänkte behålla den för eget bruk.
Men skam den som ger sig, när jag nästa gång var inne i hennes butik frågade jag lite försiktigt  om hon har ångrat sig ang. lampan . Men icke sa nicke hon sa dock att jag skulle titta in efter semestern.
Till min stora glädje hade hon bestämt sig för att sälja den och den passsar perfekt in i vardagsrummet.
Tänk var en lampa kan göra...



Så ut och leta efter coola lampor på loppisat och second hand.
 
Kram
Sandra

2 kommentarer :

  1. Det var en ovanlig form på den skärmen, har aldrig sett en sådan. Coolt!

    SvaraRadera
  2. Är skärmen inte en PIA-lampa?
    Louise

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra