16 september 2014

ATT KOMMA HEM


När jag stiger in i vårt hus får jag en känsla att jag äntligen har hittat hem, jag känner en ro och en tillfredsställelse.
Känns kanske hur töntigt som helst men jag är hemmakär och känslan är väldigt viktig för mig.
Visst som jag har berättat innan så flyttade vi  inte in i ett hus med en själ utan ett fyrkantigt skal,  själen har vi nu skapat med små medel och mycket blod svett och tårat.
Visst finns det potential att göra mycket mer, men nu stannar vi upp och njuter av hösten och julen . 
 
Det finns egentligen bara ett rum som behöver en make over och det finns bakom den svarta dörren.
Rummet består av kakel från 70 talet som går i lila med vita solar på, en duschkabin som är  sunkig och enda anledningen att vi får använda duschen.
Brunt tak och fönster, provisoriskt handfat osv...
det enda snygga i hela rummet
är dörren.
Vi har under många år sagt att vi måste ta tag i detta badrum men det har blivit bortprioriterat.
Få se om det blir verklighet nu i januari, det enda som kan sätta stopp är pengar.

Njut!
KRam
Sandra
 

2 kommentarer :

  1. Otroligt vacker dörr! Hoppas ni får till budgeten, våtrum är ju inte billigt men vilket lyft det kommer bli :-)

    SvaraRadera
  2. Ni har det så fint! Visst är den känslan skön, att man börjar känna ett slags lugn, och att det börjar bli så som man vill ha det.
    Så känner vi också nu. Trots att det är mycket kvar, så börjar vi ändå bli ganska nöjda. Härligt!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra