24 februari 2014

EN VÄGG MED VED

MÅNDAG
Dags för en ny vecka som startar med solsken, det kan inte bli fel eller hur?
Har små projekt här hemma som nu börjar falla på plats, ett var att fixa något till veden.
Jag tycker att ved är en väldigt snygg detalj och då byggde vi en vägg så man kunde stapla den från golv till tak.
Till höger ser ni den öppna spisen och den värmer gott särskilt idag när vår pelletsbrännare bestämt sig för att inte fungera.
 
Den är byggd av råa plankor och på andra sidan sitter bara en tunn skiva.

Känns skönt när saker börjar falla på plats, i denna delen av vardagsrummet ska golvet slipas och bli i samma nyans som den andra delen av rummet.
Det blir ett sommarprojekt eftersom jag lasera det med linolja och det tar 3 dagar att torka, måla åka i väg på semester och måla igen och sedan åka igen.
Jag hade egentligen tagit bort golvet och tagit fram plankgolvet som ligger under, men eftersom vi inte vet om brädorna är hela osv..
Så jag fick lägga mig och istället så slipar vi det, man ska orka också .

KRAM
SANDRA

3 kommentarer :

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra