23 februari 2014

- DIY - TYGLAMPA -

SÖNDAG
Jag har den senaste tiden fallit för stora lampor gjorda av tyg, tyvärr har det flesta varit helt utanför min budget.
Men så fann jag en bild på Pinterest, där jag heter VINTAGEHOUSESN
Lampan såg väldigt enkel ut att göra själv så varför inte..
Här ser ni resultatet...
 
 
Visst den häger lite snett och vint, men det är charmen.
Det ska inte vara perfekt..
 
Jag har köpt en stålring hos en blomsterbutik Två Stolar som man använder att binda kransar.
Tyget är ett gammalt madrassvar från armen som var slitet, klippte och rev sönder det, la det runt ringen men gjorde en ordentlig överlappning och tråcklade .
Jag tog två st grenar och la dem kors, klippte ett hål, stack igenom pinnarna så det finns något att vira lampsladden runt.

HA EN GO SÖNDAG!
KRAM
SANDRA

5 kommentarer :

  1. Wow..vad läcker lampan blev....kul att göra själv!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. så fint!
    Ha en fortsatt fin söndag
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Supersugen på att göra just något sånt!

    SvaraRadera
  4. Så lekkert det ble! Digger stuen din, så herlig og kul stil :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra