9 maj 2013

METALLISKT

När jag bläddrade i den engelska Elle Decoration fann jag en härlig bild där de hade satt gamla konservburkar på bordet och i dem hade de gafflar och knivar.
Perfekt idé för vår familj men några gamla konservburkar har jag ej men nya fungerar ju också än så länge har jag bara knivar och gafflar fast vi nästa spagetti och köttfärssås har jag en till skedar med.
Veckans tema hos Fabriken är Metalliskt och tyckte att de passade alldeles utmärkt för detta tema tillsammans med en gammal plåtburk men lite härliga örter i som används varje dag i matlagningen.
 
Dymotext på
En gammal ströare.

Ha nu en riktigt skön Kristi Himmelfärdsdag!
Kram
Sandra

16 kommentarer :

  1. Snyggt! Den där gamla ströaren älskar jag! Jag hoppas på att finna några sådana när jag loppar i sommar:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Passar så bra tillsammans och den gamla fina ströaren är ju pricken över i:et. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ja konserburkar kan man använda till all möjlig förvaring, och dekorera med vad man hittar på, texterna passar bra på burkarna.
    Ha en bra dag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Hei,Herlig bilde og takk for tipset:-) klem Siv

    SvaraRadera
  5. Kreativt, miljömedvetet och snyggt!

    SvaraRadera
  6. God morgon !

    Så fint !
    Och så fint med dom olika kontraster
    Jag gillar också konsenverings burkar :)
    Och gamla plåtburkar.
    Snyggt ihop med betongen också ! :)

    Ha det du med ! Njut av dagen ¡

    Kram från mig
    ps...
    Skolbänken kommer att vara Toppen !

    SvaraRadera
  7. Kjempeflott :)
    Ha en fin dag
    klem Tove

    SvaraRadera
  8. Så läckert!
    Önskar dej en fin Helg
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  9. Så fint! Smarta idé att använda gamla burkar!
    Ha en fin Kristi Himmelfärdsdag du oxå, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Stilrent och fint. Och lite återvinning på det :)
    Må gott och ha nu en fin helg från Maria ♥

    SvaraRadera
  11. Åh så fint det ser ut! Härligt=)

    SvaraRadera
  12. Flot bidrag du har med..:-)
    Må jeg spørge deg hvor dit flotte svart/hvite poslin er fra?
    Er det svensk og ved du hvad det heder?

    Du har en skøn og dejlig blog..:-)

    Hej fra Lisbeth i Danmark

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Det ena Porslinet är svenskt och det ena kommer från Rörstrand Svalan
      Det andra vet jag ej vad det kommer i från men det heter Nornan.
      Tack söta!
      kram
      sandra

      Radera
  13. Nämen! Så kul... Jag har gjort precis likadant med knivar o gafflar/plåtburkar/dymotext:) Superfint ju;)
    och vilken läcker plåtburk du har örterna i! me like:)

    Har förlagt min Dymo någonstans... nu blev jag sugen på att använda den igen:)

    Ha en trevlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Det där gillades verkligen av mig!
    Kram Anki

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra