1 juli 2011

ZINK BADKAR

Förra sommaren visade blogg efter blogg att de hade fyndat ett gammalt zinkbadkar och åh vad jag ville ha ett.
Tyvärr gick jag tomhänt den sommaren, hittade något men inte för de pengarna som jag var villig att ge.
I år har jag inte sett så många zinkbadkar på bloggarna, men jag blir inte tomhänt i år.
Så glad jag är för mitt fynd och dessutom till ett bra pris och helt och fint.
När jag och Marie var på vår lilla loppistur lyckades jag komma över ett mega fynd, Marie och jag trodde knappt våra öron när han sa priset.
Den gamla, slitna fattigmanssilverljusstaken blev min för ynka 20 kr och då fick jag en gammal kanna och fat också.
Han hade nog inte en susning om vad han sålde, men lika glad var jag för det.
Porslins tvålkoppen har jag köpt av Sofia med butiken ...i byn som förresten har öppet på söndag, missa inte det om ni har vägarna förbi Ljungby.
Olivtvålen kommer från butiken Natural Body som finns här i Anderstorp ett underbart ställe som bara säljer naturlig hudvård.
Vi har ingen lummig trädgård, så detta var det enda stället som karet kändes bra.
Ska försöka få till en lummigare trädgård, men där behövs verkligen hjälp har ingen aning om något när det kommer till trädgård.

Då är det fredag och jag och barnen ska åka och hälsa på min goa vän Anna, sedan blir det en auktion på lördag och söndag får vi se vad som händer.

Ha en skön och fin helg!
kram
sandra

29 kommentarer :

  1. Herlige bilder! og flott sinkbadekar! Flott blogg du har! innom deg hver dag ;) Ha en fin fin helg! Klem Anine

    SvaraRadera
  2. Vad jättekul att du hittat ditt badkar! Skulle också gärna vilja ha ett. Men då får det nog ramla ned från himlen eftersom jag nu är inne i en period, där jag inte orkar med loppisar och liknande, men det kommer nog tillbaka :) Christina

    SvaraRadera
  3. SÅ fint och vilket läckert zink badkar!!!! Ha en fin helg Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Men så undrbart!!!! Så fint du arrangerat där med blommor och pynt!!!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. hei.
    åå å heldig du var, deilig når en finner ting en ønsker seg, skjønne bilder du har tatt,
    ha en nydelig dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. wow vilket fynd! :-) Du är allt bra på att loppisfynda!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Hej Sandra.
    Lyckost.... Vilken fint badkar i zink, o grattis till ljusstaken för en ynka tjuga.. Ibland kan man verkligen ha tur.
    Ha en fin fredag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Grattis till ditt fina Zinkbadkar....toppefina bilder!

    Får vi se dig i karet med..fniss?

    Ha en fin helg!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Härligt Sandra! Där kan du dyka ner och "gotta" dig på de varmaste sommardagarna!=)
    Grattis till dina fina fynd!

    Hälsa Anna!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. wooow vilket kanon fint badkar :D love it! kram

    SvaraRadera
  11. Grattis Sandra, nu var det din tur och ha tur. Såna är inte lätta och hitta, tror hela Sverige har dammsugits på såna badkar. Och ljusstaken!! gammalt fattigmanssilver är ju skitdyrt, det här får du fira med något gott i korgstolen.
    Trevlig helg och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Vilka fantastiska fynd du gör! Badkaret är såååå läckert och ljusstaken också! Himla tur du har!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Hej!
    De är charmiga de gamla badkaren. Skulle kunna tänka mig ett jag med. Vet inte riktigt vart jag skulle hade det för det krävs lite lummighet som du skriver. Perfekt när det är bra pris också.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Ojoj så fint badkar! Går det att använda? Har oxå sett många olika kar i bloggar och skulle så gärna vilja ha ett att krypa ner i på kvällarna med tända ljus (fast inte naken, hihi)!! Blir ju lite tungt att bära ut vårt i trädgården :-)

    Nu får du titta i bloggen, är klar med planteringsbordet och har oxå gjort en lång planteringslåda till mina tomater!! Är så nöjd :-)

    Jag är inte heller så duktig i trädgården men jag lär mig lite varje dag och frågar andra om råd så nu har jag vågat ge mig på den ordentligt!

    Ha en fin dag och trevlig helg!

    kram Petra

    SvaraRadera
  15. åhh vilka fynd du har gjort!! Och vilken vacker gräsmatta du har;))

    kramis kråke

    SvaraRadera
  16. Vilka fina fynd du har gjort Sandra ! Ljusstaken var ju oförskämt billigt , ibland ska man ha tur !
    Önskar dig en trevlig helg !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  17. Dessa underbara zinkbadkar! Jag lyckades komma över ett gratis förra sommaren.) I år står det på sin rätta plats i trädgården...nu ska bara de gamla nötta skärmarna upp för att få den rätta utebadrumskänslan...så är jag klar till ett bad ;o)

    Önskar dig en underbar sommar o ledighet!! Hoppas du får chansen att ta ett bad ute i det fria ;o)
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Så heldig du har vært...kikker også etter et slikt bade kar...

    hyggelig finne det billig

    God helg

    klem

    SvaraRadera
  19. Så läckert zink-kar! Du får verkligen valuta för ditt loppisengagemang! Kul! En lummig trädgård kan man ju drömma om, med grusgångar, olika sittgruper, trall, gräs, en damm, träd, buskar, blommor, pagod mm...men det tar sin tid att åstadkomma:)Och svårt är det att planera...

    SvaraRadera
  20. Grattis till zinkbadkarsfyndet, då blir det många sommarbad i trädgården nu sommar då :-)) Ha en underbar lördag. Kramis Paula

    SvaraRadera
  21. Nej, han kan verkligen inte ha varit medveten om vilken godbit han sålde....Men tur för dig..:-) Jättefint med tvålkopp och det andra!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  22. Superfint!!!

    Grattis till ditt nya inköp :)

    KRAM/M

    SvaraRadera
  23. Tänk om man skulle satsa på hemmaspa och zinkbadkar på sin balkong? Fast då skulle nog mina pensionärsgrannar tycka att jag var ännu tokigare än vad de redan tycker! Men du fick till det!

    SvaraRadera
  24. Men så mysigt det ser ut! Vilken tur du haft som hittat ett sånt bad!

    Trevlig sommar.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  25. Vilken mysig plats det blev. Förstår att du är lycklig nu när du äntligen funnit ett.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  26. Grattis till dina fina fynd!

    Jag drömmer också om ett badkar i trädgården, gärna ett i zink. Inte bara för att det ser väldigt läckert ut, utan för att jag faktiskt skulle använda det också. Tänk, så gott att ligga i blöt under bar himmel med en bra bok och bara gotta sig!

    Ha en riktigt skön sommarsöndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  27. Jag höll i ett på Moheda sist, blev småsnål o tyckte att 800 var lite mycket..ja ja det kanske dyker upp fler. Så himla kul att se att du fyndat en så fin ljusstake, de är nog inte lätta att hitta så billigt.

    Bada skönt hela varma dagen, KRAM!

    SvaraRadera
  28. Vad roligt att du fick ett till slut! :-)

    SvaraRadera
  29. Vilken lycka att hitta en sån skatt. Hoppas du njuter av sköna bad i det i sommar.
    och jag är inte alls avuuuuuundsjuuuuk
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra