4 juli 2011

Nu är det inte långt kvar


En vecka kvar sedan väntar 4 veckors semester, känns dock lite ovant.
Jag började jobba i januari efter 3 års mammaledigt och är van att ha hela sommaren ledigt, ok att den inte är så lång i år men ack så skönt det ska bli.

Måndag morgon och vi böjrar nedräkningen.

Helgen har varit lugn, inte hittat på något speciellt.
Var förbi en second hand en snabbis i lördags och dessa färgglada retro täckerna fick följa med mig hem.
Härliga att ha i trädgården.

Utmed vägkanten hittade jag även dessa härligt orange blommor.

Hur har ni det, har ni börjat er semester eller har ni en tid kvar att jobba??

kram
sandra

34 kommentarer :

  1. Hej Sandra! Jag är väldigt frånvarande nu men du vet ju varför :) herreeegud vad mkt d e o stå i. Coola täcken!

    Jag är fortf mammaledig och börjar inskolningen den 15 aug.puhuuu,känns verkligen vemodigt.

    Ha d så gott och om du kan o vill kom gärna o kika på lör.
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Japp, nu börjar vi nedräkningen. Det ska bli sååå härligt med semester!!!!

    Mamma ska klura på dina bilder under veckan, kommer nog lite tips till helgen.

    Vi hörs!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Jag började min semester idag!
    Så skönt men kollar på klockan ändå.
    Tar ett ag innan man kan koppla av=))

    Snygga, snygga täcken!

    Må så gott/Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Åh vilket härligt läckert, trendigt, lantligt ljulivigt inlägg! Så läckert med dessa färger i hop som du med säkert öga stylat! Och vilket vackert zinkbadkar du hittat! Ha en skön ledighet!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Samma här, semester om en vecka! :-) Härliga färger!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  6. Då tar vi varandra i hand och sliter oss igenom denna sista veckan, tycker jag! Så himla skönt att semestern är inom räckhåll...

    Stora kramen!

    SvaraRadera
  7. Å vad härliga färger!!!! Lite nostalgi över det hela...
    Jobbar också nästa vecka sen semester!!!
    Ha en fin måndag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Skönt att du snart har semester.Jag har min semester nu , har redan haft 2 veckor . Läckra täcken du har fått tag på , känns verkligen retro .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  9. Härliga färger på retrotäckena du har, Sandra! Och de knalliga blommorna och hela din styling, urfint inlägg! Älskar must och färg i inredningen och det har du oftast!
    Ha det riktigt gött på din kommande semester!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra

    How are you? Your kitchen is looking wonderful...it will be soo beautiful. I have not been on the blog for about 4 weeks so busy with the loppis and tea room.
    LOVE the retro quilts perfect for the garden.
    Ha en trevlig GLAD SOMMAR!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  11. Hei på deg :)
    Så koselig blogg du har med mange vakre bilder av ditt nydelige hjem :)
    Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere hos deg :)

    Ønsker deg en fin dag
    Klem Mette :))

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig färklick du satt ihop! Jag ropade in en turkos kökssoffa i Gnosjö i helgen som jag väntar på att få hem:)

    Snart blir du ledig, skönt. Kram

    SvaraRadera
  13. Hi Sandra...beautiful orange flowers !!!...enjoy your week darling....no holliday here darling......love Ria....xxx..

    SvaraRadera
  14. ÅÅÅ vilka täcken ,,såå snygga!!! Hoppas du har det riktigt gott!
    KRAM Johanna vintage

    SvaraRadera
  15. Hej Hej!!
    Har du blivit en riktig retrotjej:))
    Jag jobbar oxå bara denna veckan sen 4 veckors semester....Nu räknar vi ner:)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Szia Szandra! Nagyon aranyosak ezek a virágok! Szép napot! Ölellek! Fróni :)

    Hi Sandra! The flowers are so lovley! Have a nice day! Fróni :)

    SvaraRadera
  17. Samma här! Imorse var det stor intalning i min hjärna att det ÄR bara 4 dagar till att kliva upp i ottan!!
    Härligt med ledighet! Ha en skön sommar!!

    SvaraRadera
  18. COOLA!
    Det är kul med lite 70- tal igen.
    Här har nedräkningen börjat, längtar så det pirrar i kroppen. Försöker att hinna så mycket hemma innan för att sedan kunna vara ledig.
    Jag känner lite bloggtorka men det kanske släpper....

    Må så gott!
    kram Anna

    SvaraRadera
  19. Nedräkning här också, fast idag är jag flex-ledig. Men det är ju den där sammanhängande ledigheten man ser fram emot. Jättefint täcke, så fint det lyser upp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Hei
    Nydelig blogg du har, mange flotte bilder og et herlig hjem har du.
    Ha en flott dag.
    Legger meg til som følger.:)

    SvaraRadera
  21. Hej Sandra!
    Här är det semester/sommarlov för fullt.. lite vemodigt dock.. Till hösten är det slut på mina två år som mammaledig, lillan har blivit stor.. suck..
    Gillar de retro täckena..
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  22. Tror minsann du kommit in i en period av 70-talets tjusning. Härligt färgglada täcken.
    Jag sitter på jobbet för första dagen efter min första semester sväng. Får nu se fram efter resterande två veckor som kommer i augusti.
    Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  23. Hej
    Min nedräkning började också idag, bara denna vecka sen så ska det verkligen njutas med familjen :)
    Fina Blommor!
    Ha en fin måndag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  24. Hej
    Har också påbörjat nedräkningen idag...semester i fem veckor från måndag ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  25. Åhh vad härligt glad jag blir när jag går in här... finfina bilder och du är fantastisk på att sätta ihop färger med olika material och textilier:))

    kramis i regnet..

    kråke

    SvaraRadera
  26. Hej! Läckert, vilket retro täcke :)
    Snart får du oxå njuta av ledighet, det är helt underbart!!

    Kram från mej
    /Johanna

    SvaraRadera
  27. Hej Sandra,
    what a nice blog and so a pretty garden, I love it.
    I come back and have a look for news.

    Have a nice evening
    Angi

    SvaraRadera
  28. Det finns inget härligare än veckan före en semester. Allt det underbara kvar, det är som om att man får kraft av bara vetskapen om att man ska vara ledig! Själv ska jag plugga hela sommaren men det är ändå fritt. Skönt att bestämma när man gör det man ska :)Myyyycket sol blir det ;) Kram!

    SvaraRadera
  29. Mkt läckert täcke...och den sista bilden gillar jag skarpt.I helgen som kommer ska jag på en riktig sommarauktion hoppas få syn på både liknande täcken och solsängar.Håll tummarna=)Annica

    SvaraRadera
  30. Förstår att du längtar till SEMESTERN!! Eftersom jag pluggar så har jag sommarlov, blir nog sista långlediga sommaren nu, så nu njuter jag av sju veckors härlig ledighet.

    Kram/M

    SvaraRadera
  31. Så härliga täcken- verkligen retro! kram Johanna

    SvaraRadera
  32. Verkligen snygga täcken! Ja snart är det semester! Även för mig! Ha en underbar tisdag, kram frida

    SvaraRadera
  33. Åh vad härligt med semester. Jag är så lycklig att jag får tre veckor denna sommar. Brukar annars alltid jobba, butiker har ju högsäsong då. Men om tre veckor går jag på min. det ska bli så skönt! Hoppas du får en mysig och lugn ledighet. Njut!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra