4 september 2012

Det är BLÅTT...

Varför spillkum är så himla vackra det har jag ingen aning om och man blir så där saligt glad när man springer på ett, de växer ju inte på träd.
Oftast är det de som är helvita som ryker snabbare än kvikt och jag har själv några i mina ägor.
Men när man får se ett som inte alls är vitt utan blått så klappar mitt hjärta till några extra slag.
Det blir på något sätt lite mer rustikare.
Det står på köksbänken och innerhåller lite god frukt.

Mannen jobbar på förfullt här hemma och jag står bara och tittar mig omkring och undrar i vilket del jag ska börja ta tag i saker.
Börjar man där så måste man fixa klart där och då måste jag ha klart där osv, det blir bara pannkaka av allt och jag blir helt utmattad av att tänka på det.
Känner mig smått förvirrad.

KRAM I MASSOR
SANDRA
 

10 kommentarer :

  1. Vilket fint fat! Förstår att du blev glad när du hittade det!

    Så fin du ser ut i ditt förra inlägg, det enkla är det vackra!

    Trevlig fortsättning på veckan
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att ha mycket som behöver fixas!
    Jag blir superstressad av sånt!

    Hoppas du hittar en bra ände att börja i!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Det var ett fynd! Mycket vackert!

    Ha en fin dag!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, för mycket av "vitt" kan ge motsatt effekt..detta fatet var ju supervackert.
    När jag har för många bollar i luften brukar jag ta för vana att skriva ner vad som ska göras punkt för punkt. Det gör att det blir lättare och mindre stressigt att sedan bocka av. Lycka till!
    S

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Japp, håller med dig! Blått är tjusigt.

    Har mailat dig ang din gamla franska drickaback.. Är intresserad av att köpa den, om du har den kvar?

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fint!! Gillar verkligen den där lite rustika känslan.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Ja, de är så fina...spillkum. Äger inget ännu men hoppas göra ett fynd på nån loppis!

    Ja, jag känner igen det där med att ta tag i att göra saker, ibland känner man sig matt och förvirrad!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Visst är det nåt speciellt med dessa fat och så snygga. Jag har oxå min favorit bland spillkum och det är ett gult hittat på en loppis för några tior.Tanken kommer ju ibland på alla kvinnor som vispat och rört i dessa fat.Ha det bra.

    SvaraRadera
  9. Oj, vilket vackert spillkum och den där färgen...suck...:))))

    Kram på dig!:)

    kråke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra