12 februari 2024

VÄRDLENS SÖTASTE FÅTÖLJ

Det händer inte allt för ofta att jag trillar på en möbel på second-hand och jag tror att det beror på att jag har hittat så mycket under åren och det ska verkligen vara något speciellt för att det ska få komma hem.

En torsdag för någon vecka sedan tog jag min vän Trine till en second hand i Gnosjö och jag hade i vårt samtal under just handlat om att jag inte köper så mycket möbler längre.
När vi väl kom till affären som består av tre våningar, började vi på bottenvåningen och tog oss igenom kläder, skor, textilier, böcker.
La ner massa i korgen och fortsatte till nästa våning där det finns porslin, krukor, glas och tavlor, fyllde på korgen lite till.
Tredje våning har möbler, mattor och sportartiklar och mitt bland massa soffor stod det en vacker, nätt, grön fåtölj och jag blev allt förälskad.
Nackdelen var att den ingick med en soffa och det är en möbel jag ej är behov av.
Med en hel del övertalande gick de med på att separera gruppen och jag kom hem med en fåtölj.

Ja så blir det när man säger att man aldrig köper några möbler längre..... 



Kram
Sandra 

 

1 kommentar :

  1. Der Sessel hat auf "dich gewartet" ...... viel Freude mit ihm.
    Herzliche Grüße Liesi

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra