22 december 2020

ÄNGLASPEL

Då var de sista dagarna innan jul och idag jobbar jag min sista dag för att sedan ha julledigt.
En ledighet som är mer än välkommen, denna höst och år har verkligen tagit på krafterna.
Och detta mörker, det är i alla fall tur att man kan vara inomhus och lysa upp hemmet.
Levande ljus har gått åt som smör.
Julstämningen har väl varit lite så där, men den sista veckan har den äntligen infunnit sig och ser framemot en extremt lugn ledighet.

Sedan barndommen har det funnits ett änglaspel och jag har något svagt minne att vi satte det i vår öppna spis ( som inte fungerade ) och att man satt och tittade när det snurrade så vackert.
Ett annat minne är innan barnen och jag hade hund och att vi inte kunde ha de små pinnarna som gjorde det plingade ljudet, för hon blev helt tokig.

Vackert är det i alla fall och det som jag har i mina ägor är ett jag har hittat på second hand.

Ta hand om Er !
Sandra 










 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra