25 februari 2019

VARIERA TAVELVÄGGEN


Ibland händer det saker i livet som gör att man tänker till extra, få en att sortera och prioritera det som är viktigt.
Utan förvarning kan livet se helt annorlunda ut från en dag till en annan.
Mitt upp i förra veckans händelse bestämde jag mig att låta planen för veckan vara kvar, jag hade energi kvar och visste att utflykten skulle ge mig extra sådan.

Jag hade bestämt träff med min vän Lina i Borås och vi skulle besöka Abecita Konstmuseum ihop.
Direkt efter jag lämnat minstingen på skolan körde jag upp till Knalleland i Borås och vi möttes på Café Viskan och intog en god frukost.
Sedan blev det Abecita och vi såg Annica Eklunds utställning " Untold Stories " och Mats Alfredsson " Street Soul "
Med mig i väskan blev en plansch och vykort och även en tröja, 3 koppar, jeans och en skjorta dock  inhandlades dessa på Myrorna som ligger ett stenkast från museumet.

Tycker det är ett perfekt sätt att variera tavelväggen, inte många kronor har spenderats men du får ett personligt utryck.

Det blev ingen ny vas på myrorna, men det är något som jag alltid kollar efter när jag åker på loppis.
I vardagsrummet finns vaser som går i gula, brända toner.
I damejeannen har jag placerat kvistar som jag fick av en vän.
Vackert att se när knopparna spricker och sprider liv.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra