4 februari 2019

EGENODLADE TULPANER

I fredags åkte jag förbi Svenljunga på väg till Horred och träffa min vän Anna.
I Svenljunga har jag spenderat många dagar i min barndom och speciellt hos
Svenljunga Handelsträdgård.
Min morfars syster tillsammans med hennes sambo startade hadelsträdgården på 60-talet.
Det jag minns mest var deras egenodlade tomater som min mormor bara älskade.
Inga tomater idag men dock driver de upp sina egna tulpaner, jag köpte några till min vän och även hem.
Tog dem som var extra långa och fick även med löken, tycker det är snyggt när de lägger sig ner över kanten på vasen.

Dödskallen fick jag av mina vänner i födelsedagspresent, efter deras Mexico resa i julas.

Ha en fin dag!
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra