9 november 2016

DENNA SALIGA MIX

Tillbaka till verkligheten, än har det inte dykt upp några juldetaljer i vårt hus och jag brukar börja fixa precis innan första advent.

Jag är en samlare och faller ofta för möbler och detaljer, köper och sedan har jag ingenstans att göra av dem, för de passar kanske inte hundra in i stilen jag har eller finns det alldeles för mycket saker i huset och en pryl till gör att det bara blir ett kaos av allt.
Dock tycker jag om att mixa olika stilar och tidsepoker och tycker om det bohemiska, icke perfekta.
Vad gör det om det är 15 olika träslag i ett rum. jag gillar ju det.
Måste det vara perfekt, absolut inte.
För mig är det dock viktigt att det inte stör ögat för mycket utan det finns en harmoni som tilltalar mig.
Piedestalen med Höganäskruset och gullrankan är ett typiskt köp, jag gillar träslaget, gillar stilen men ingen direkt plats för den.
Den fick smyga sig in i matrummet och har insett att där får den bli kvar.

Varje januari när man ska plocka bort julstöket så känner man alltid en känsla av att skala av och rensa.
Det blir väldigt naturliga toner och inget sticker ut.
Framåt vårkanten växer det fram en längtan speciellt inom mig efter retrosaker och i våras och somras var det verkligen mer påtaglig än någonsin.
Hittade flera coola lampskärmar med härliga mönster  i dova jordnära färger och som vanligt var tanken, var ska jag ha dessa.
Men efter mycket tankeverksamhet och hjälp av ett par andra ögon lyckades jag placera ut alla och känner mig grymt nöjd.
Så nu är frågan om de kommer upp igen efter årets julstök....

Tantblommor är fortfarande hett och Gullranka är en av dem.
Har några stycken i huset och de passar perfekt uppe på en hylla eller i en ampel eller som här på en piedestal.

Kram
Sandra

1 kommentar :

  1. h e l l o ! I hope this finds you well! I recently came across your beautiful pictures and love them so much! They convey such a sense of warmth and light and love that make me happy. I am writing to see if you could tell me where the beautiful, big lamp shade is from in your living room? I have been day dreaming about one like that for some time! Warmly, Ariana

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra