20 juni 2016

ÅRETS UPPLAGA AV GLASVERANDAN

Måndagen går mot sitt slut och midsommarveckan är igång och äntligen har jag fått tid till att fota vår glasveranda, som varje år får till viss del ny skepnad.
I år finns det nya stolar i ljust trä, träsoffan har flyttats tillbaka så den står vid bordet, nya speglar på väggen och lampskärmen i taket är det senaste inköpet.
En bohemisk mix blev det.






Flädern blommar förfullt och det är så gott att göra te på den.

Salig mix på bordet och odlat krasse i kruset.

Förra sommaren stod träsoffan mot denna väggen, i år fick en enkel bänk som jag har fyllt med vackra blomster, på bilden syns en Dr Westerlund och cola pelargon.
Det är inte den ultimata bänken men det var den som fanns i huset och vi får se om jag kan fynda någon under sommarens loppisar.

Fikonträdet är har jag planterat om i zinkkrukan och det växer så det knakar.
I terrakotta krukorna finns olika doftpelargoner.

Ha det så gott syns imorgon med en midsommar dukning
Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra