1 januari 2016

NYÅRSDUKNING

Snart är det första dagen på 2016 avklarad och den har varit lugn som oftast denna dag är.
Varit hos vänner och ätit upp resterna från igår och tittat på en 80 tals rulle som heter Willow, en av mina favoriter.
Vi var som sagt hos våra vänner igår och jag fixade ihop en nyårsdukning.
 
 
När jag gör en dukning utgår jag alltid från det som finns hemma.
Brukar kika ner i källarförrådet och köksskåpen för att finna inspiration.
Igår fick enkla saftflaskor som är köpta på loppis och ikea var det som gjorde grunden.
Visste att det vita linnetyget som jag har liggande inte täckte hela bordet så jag bestämde att halva bordet får vara vitt och andra hälften består av ett grått linnetyg.
Har inte sytt något på tygerna utan de slarviga kanterna är en del av dukningen .
 
I flaskorna som har ljus har jag lagt en grönt strå och i de andra vita tulpaner och en växt som jag älskar men aldrig kommer ihåg namnet på.
 
 
Porslinet är våra vänners tror dock att det är från Ikea.
Bestämde att göra ett lager på lager.
Servetten har jag rivit av stuvbitar från ett gammalt linnetyg.
 
 
Ha en fin kväll på årets första dag
!
Kram
Sandra

3 kommentarer :

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra