12 januari 2016

ETT RUM

Vi hade bott i vårt hus i något år när vi bestämde oss för att fixa ett "pysselrum" till mig, där jag kunde sitta och sy m.m.
Vi köpte gamla veranda dörrar och ett fönster ( som ej syns på bilden ) och bildade ett rum.
I början var det ett väldigt sött och romantiskt rum med prylar överallt, så som min stil var just då.
Med tiden har rummet bytt skepnad och när barnen kom blev det inte så mycket pysslande och det blev istället ett arbets /blogg rum.
Det ändrade skepnad igen när jag hittade den magnifika pjäs som står längst in i rummet och alla lådor är fyllda med bra att ha saker och är i stort behov av rensning.
Rummet stod där utan att någon direkt använde, men när dotter våran blev runt 1 insåg vi att vi behövde ett rum att ha alla leksaker, spel , pussel och ritsaker.
Så nu är det är lekrum med ett gammalt runt bort i mitten.
Alla leksaker har jag flyttat till högra delen av rummet, fick inte vara med i bild. 
 

I korgarna uppe på köpmansdisken förvarar jag mina tyger.


Vi får se vad rummet kommer att bli i framtiden, kanske plockar vi ner väggarna igen vem vet..

Kram
Sandra

4 kommentarer :

  1. Så fint!
    Så härligt att ha ett sånt rum! Och möbeln med alla lådor är underbar!

    God fortsättning
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint, och vilka härliga dörrar..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Underbart fin :) Blir så glad av att kika in hos dig, underbar blogg. Ha en fin onsdag :)

    SvaraRadera
  4. Lovely doors! and I'm loving this look now. Thanks for the inspiration! I'm using it on my blog :)

    Www.christythecolorista.com

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra