20 januari 2014

NU ÄR DET DAGS!

NU
har jag bestämt mig att det är dags att ta tag i vissa delar av mitt liv.
Efter att till och från mått väldigt dåligt i lite mer än 1 års tid så är det dags att gå till botten med problemet som ligger djupt rotat inom mig.
Den fysiska delen har jag försökt att lösa med naturliga mediciner, lchf och kundalinyoga och känner att kroppen mår väldigt bra.
Det är den psykiska delen som jag nu måste ta tag i.
Det kommer att kosta en hel del men jag känner att jag måste ha någon som man kan känna ett stort förtroende för, pengarna är ju inte det viktigaste i denna stund.
Visst kommer det bli tufft men det gäller verkligen för mig att se till att pengarna går till rätt saker och det är inte lätt för en som älskar att spendera dem.
Visst kommer det att påverka mitt största intresse som är inredning och att det ger mig en stor ro att få fixa, ändra om och köpa nytt, men nu gäller det verkligen att använda sig av det man har och göra om.
Det blir en tuff läxa bara det...
Att släppa den eviga avundsjukan att alla har det finare och kan köpa va de vill.

Kände att jag ville dela dessa ord med er!

Ta hand om Er för nu är det dags att ta hand om mig med.
Kram
Sandra
 

23 kommentarer :

  1. Hej söta du...ja det här med blogg och inredning kan vara både på gott och ont och med dagen Internet shoppIng kan det snabbt bli en ond cirkel...samtidigt som man vill leva autentiskt liv med naturen och sin familj som största energi källan. Men du verkar vara en klok och intelligent kvinna med en sällsynt blick för det vackra så du kommer att kunna landa mjukt, bra att du tar hjälp, önskar dig lycka till och se det som gåva att kunna orka reflektera över livet, det kommer leda dig till större lycka än vad konsumtion någonsin gett. Stor kram på dig mvh Mia

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt starkt av dig att, både gå ut och skriva om det på bloggen och inse själv att man måste se till sitt eget bästa. Trots att man vill så himla mycket annat själv. Jag är likadan, pengarna bara flyger i väg och gärna på inredning och allt man behöver ha till det. På kort tid har jag börjat följa dig, både på instagram och här på bloggen. Och jag vill bara säga att jag tycker du har det huuur fint som helst, du är en stor inspirationskälla. Jag tror att du kommer greja det här! Kram kram ♡

    SvaraRadera
  3. Kära vännen min, du klarar det! Jag vet.
    Bara att du kan skriva dessa ord är bevis på din styrka. Så tvivla ej.
    Allt vackert till dig och må du finna din ro med tillit och tålamod.
    Kärlek ❤

    SvaraRadera
  4. Din blogg är fantastisk inspiration! Det är svårare att inreda med lite stålar och små medel! Du gör det så bra. Stil kostar inget! Kram

    SvaraRadera
  5. Önskar dig all lycka på vägen med din nya prioritering!!! Prylar är bleka i jämförelse med att må bra:)

    Varm kram
    Milla

    SvaraRadera
  6. Alla lycka till på din resa!! Och om shoppingtarmen skriker allt för mycket så får du försöka leta upp en bra secondhand, blir ständigt förvånad över hur fina grejer man kan hitta till ett väldigt bra pris :)

    SvaraRadera
  7. Så klokt du resonerar om att verkligen sköta om dej själv i första hand nu, och modigt att berätta om hur du känner!
    Utifrån är det alltid svårt att förstå någons tvivel på sej själv! Din blogg här vittnar om något helt annat - en talangfull kreativitet utöver det vanliga!
    Varmt lycka till på din resa!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Bra beslut Sandra, jag har själv gått samma väg!
    Är det någon som kan inreda med återvinning & små medel är det du:)) Du impar ständigt med din kreativitet.
    Pengar är inte allt, jag har alltid haft det bra & nu har jag valt bort det för att driva Butiken. Men så mår jag oxå
    bra inifrån & ut. Vi får se om jag vågar gå hela vägen & säga upp mig.....Du är modig som delar här med oss & låter
    oss följa din resa! Varmt Lycka till. Kramar Malin

    SvaraRadera
  9. Jag vill oxå önska dej lycka till på din inre resa ! Du kommer att klara det..var så säker !! Tack för allt du delar med dej av här inne " kreativitet utöver det vanliga " som lisas hus säger...det stämmer verkligen !!

    Varm kram Anette

    SvaraRadera
  10. Låter som en mycket klokt beslut, önskar dig lycka till under resan, kram VIOLA

    SvaraRadera
  11. Lycka till Sandra !
    Ta hand dom dig och du kommer att lyckas.
    Visst är människan svaghet att se det som alla
    andra har .
    Men pengarna är verkligen inte det viktigaste, eller kläder och prylar.
    Utom hälsan...familjen och att man kan må bra !

    Ni har så fint hem ! Där kan du nu ta hand dom dig med dina !
    Tack för allt fint inspiration som du delar med dig !

    Kram på dig

    SvaraRadera
  12. Älskade vän! Jag går stegen med dig!

    SvaraRadera
  13. Största, största kramen till dig ♥
    Du ska veta att jag tycker att du är såååå duktig och din stil är så fantastisk fin och rogivande. Att blogga om inredning är inte allt lätt, min blogg var från början en inredningsblogg och jag har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde under just den tiden. Pressen på det perfekta hemmet tryckte ner mig totalt, jag slutade att bjuda hem vänner och var ständigt fullständigt slut av allt plockande och städande som jag höll på med här hemma, allt detta bara för att det kanske skulle komma hem någon till oss vid fel tillfälle, ett tillfälle när det inte alls såg ut här hemma som det gjorde på bilderna i bloggen. Tänk att bli avslöjad.. ja massa sådana konstiga tankar snurrade i huvudet. Och spontana gäster var det värsta jag visste, besök skulle planeras gärna en vecka innan så att jag skulle hinna få allt perfekt.
    Och för att inte tala om alla pengar som spenderades... helt sjukt.

    Nu vet jag ju inte om det är bloggen som har fått dig att må som du gör men det var lite av min historia, kanske känner du igen dig lite och kanske kan du känna dig mindre ensam med dina tankar.

    Jag har skrivit lite mer om detta i min blogg:
    http://madame-edith.blogspot.se/2013/08/om-min-resa-i-bloggens-varld.html

    Stor kram och lycka till!

    SvaraRadera
  14. Varmaste kramar till dig fina Sandra
    Så viktigt att du mår bra
    Och att man följer sitt hjärta!
    Du har ett ljuvligt hem inspiration !!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  15. Du ska veta att det är när man är som fattigast på pengar som livet uppskattas som mest, att om man bara har hälsan och kärlek omkring sig känns det som rikedom.. Jag är övertygad om att du klarar detta ! Du är inte den första att göra denna resa men -Att våga är att förlora fotfästet en stund, Att inte våga är att förlora sig själv. All Lycka till dej ! / Ewa _

    SvaraRadera
  16. Ett stort och livsviktigt beslut skulle jag vilja påstå. Om man ska räcka till för sin familj och allt man vill göra tillsammans med dem gäller det att ta hand om sig. Se det som en investering i dig själv, din familj och er framtid. Hälsan och glädjen kommer inifrån, om de bara får plats och möjlighet att växa och jag hoppas att du kommer känna som jag; att det varit värt vartenda öre!! Lycka till och stor kram!

    SvaraRadera
  17. För mig är du redan en mästare på att fixa hemmet med enkla och billiga medel. Hos dig hittar man alltid inspiration för du har stil, vilket inte alls alla har och som inte kan köpas för pengar. Lycka till på din inre resa!

    SvaraRadera
  18. Kraaam och lycka till. Jag är säker på att du kommer att klara detta galant, en stark och drivande människa ger du intryck av att vara. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  19. Tänker på dig o önskar dig all lycka..
    Varmaste kramar Marie

    SvaraRadera
  20. Vill bara sända en varm tanke till dig, och du är så duktig på att fixa och har såå otroligt hemtrevligt med det där extra, har nyss 'hittat' dig och blir glad för varje bild du lägger ut och skriver till...men som alla säger...tänk så viktigt att stanna upp och fundera och ta tag i vissa saker som lurar...lätt att säga , Javisst, men man mår så bra i sitt hjärta...efteråt, Kram till dig/Maud

    SvaraRadera
  21. Jag tycker du är en mästare på återvinning! Njut av det du har och det du åstadkommit! Det är ganska skönt det oxå! Hoppas du snart mår bra igen! Känn ingen stress för bloggen! Det viktigaste är att du mår bra! Kram :)

    SvaraRadera
  22. En gång när jag var nere sa någon:

    Alla Kan äta en elefant! det gäller bara att äta den i små bitar!
    Kram och lycka till!

    /AM

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra