3 november 2016

STUDIEBESÖK HOS DOFTLJUSTILLVERKARE MED MAROCKODESIGN

Höstlov råder i vårt hus och tyvärr har jag legat sjuk fram tills idag då jag känner mig piggare.
Tänker tillbaka på vår Marrakech resa och tänkte idag visa bilder från ett studiebesök hos en Doftljustillverkare
som jag gjorde tillsammans med MarockoDesign och Anna Truelsen.

Det var väldigt intressant att få se hur tillverkningen går till och att de satt och sågade ut detaljerna till ljushållarna för hand.
 

De arbetar med återvinning och producerar sina ljus med respekt för miljön. Restauranger och hotell kan lämna in sina ljushållare för tvättning och får ny stearin i hållarna,måste säga att jag tycker att det är ett bra tänk i dagens slit och släng samhälle skriver Anna i sin blogg och jag kan inte mer än hålla med.



Ser till så att ljusen får en slät och fin yta.

De arbetar både med paraffin och sojavax.





Inköpen är klara och det kommer att finnas i MarockoDesigns sortiment under
Doftljus.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra