14 november 2016

GRÖN KERAMIK FRÅN MAROCKO

Då var det måndag igen och vi närmar oss advent med stormsteg och måste komma ut och plocka granris och mossa till helgen.
Tanken till årets adventsljusstake finns, bara naturens material som fattas.
Vill ni se hur de har sett ut de andra åren kolla gärna in på mitt Instagram @vintagehouse så får ni julinspiration.
 
Men idag blir det mera kök och vår älskade köpmansbänk som är otroligt snygg och praktisk, det ryms mycket i lådorna.
På bänken står gamla krus mixat med skålar.

Det senaste tillskottet är den gröna som jag köpte i Marrakech.
Både jag och Anna föll för den otroligt läckra gröna färgen, som jag alltid har varit svag för.
Jag håller tummarna MarockoDesign kommer att ta in dem i sitt sortiment, annars har de annat fint
Marockanskt keramik


Anna skriver om porslinet.

 Porslinet är gjort med en unik gammal metod, där man hettar upp porslinet till 1800 grader. Varje skål, fat osv blir unikt då färgen smälter ut olika. Ofta används en kombination av mässing, koppar eller försilvrad mässing. Jag såg flera sådana fat och kan absolut tänka mig att köpa det. Men jag föll för denna enkla skål, där leran på flera ställen går igenom. Skålen har en själ, den ser ut som den har funnits i flera hundra år, och det var nog det som jag föll för.

Kram
Sandra

2 kommentarer :

  1. Du har säkert hört det tusen gånger men... Bänken är så jäkla snygg!

    SvaraRadera
  2. De ser bra ut, känner jag mig bekväm att titta på dem
    biet thu dep
    nha xinh

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra