8 januari 2013

FRÅN BÖRJAN TILL SLUT DEL 2

Då kör vi resten av sammanfattningen.
LUCKOR
Vi börjar med skåpsluckorna som har en stomme från IKEA och sedan hemmabyggda luckor.
HYLLPLAN
De är gamla golvplank och konsollerna är i gjutjärn och har tidigare suttit under handfat
TALLRIKSHYLLOR
Har en väns morfar tillverkat och här sitter mitt svart vita porlin
VITRINSKÅP
Har Mikael tillverkat av gamla fönster och råspont.
GAMMALT ÖVERSKÅP
Sitter ovanför matsalsbordet.
GAMMAL PARKETT
Har vi slipat och sedan laserat.
KYL OCH FRYS
Stomme är Ikea och handtagen är i läder
PLÅTRÖR OCH RÅA HÖRNAN
Avloppsröret har vi klätt in i plåt.
ALTANDÖRR
Vi har satt ett gammalt fönster utan glas på vår tråkiga altandörr.
GAMMAL PANEL
Har valt att inte måla den för att man ska kunna se att den är gammal.
MATSALSBORDET
Var det sista som blev klart och är tillverkat av gamla golvplank och ben.

Det var en snabb sammanfattning men vill ni läsa hur vi har gått tillväga
så klicka på
 Bilden
KÖKSRENOVERING
i högerspalten.

Japp då var det klart och jag hade tänkt att inte visa några helhetsbilder förrän det har kommit i print.
När det blir och vilken tidning meddelar jag när tidningen har kommit.
Det ska bli så kul...

Så underbart kul har det varit att göra denna följetong och jag är otroligt glad över alla kommentarer som ni har lämmnat, jag läser vart enda en.

Ha nu en go tisdag!
kram
sandra
 

21 kommentarer :

  1. Så vakkert og inspirerende!Dette ligger det mye kunnskap,kreativitet og jobb bak.Håper dere nyter nå i deres fantastiske hjem:)

    Klem Vibeke

    SvaraRadera
  2. Sååååå fint det har blivit !! Jag har njutit av din köks följetong..måste kika en gång till på bilderna, jisses alltså så fint det är.
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. God morgon Sandra !

    SÅ FINT !
    Tänk vilken förandring ni har gjort i köket.
    OCH så härligt allt inspiration som dubdelar med dig.
    Tänk så mycket man kan göra själv och dessutom behöver det inte kosta så mycket.
    Nu mera så känner jag med möblerbmed att man vill tillverka dom själv både av eget och gammalt material.
    HÄRLIGT att få följa !
    Det har ni gjort bra ! Och det bästa är att det får ta sin tid.
    Det är så hemma med att det tar sin tid....man får ju snickra själv sakta men säkert.

    Ha en fin veckan! Tack ännu en gång att vi får följa dig och er här på bloggen !
    För allt fint inspiration som du delar med dig !

    KRAM sirpa

    SvaraRadera
  4. Oj, vad fint!! Ett underbart kök! Alla dessa detaljer som gör helheten. Jag blir så inspirerad. Vitrinskåpet som ni har gjort själva är en av mina favoriter.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Very good work! Your kitchen is full of nice and beautiful ideas :)

    SvaraRadera
  6. Jag kan nog aldrig se mej mätt på ett fina och personliga kök! Åh, så fint det är och så kreativa idéer!
    Ha en fin start på nya året!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej fina Sandra och gott nytt år!
    Tänk va att det är färdigt!
    Ni ha r varit så himla duktiga och det är så ofattbart snyggt!!
    Hela huset andas en sån där skön stämning som man nästan kan ta på...
    Det är inte lätt att hina så mycket med 3 små barn...all elloge till er...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Wunderschöne Küche! Absolut perfekt gestylt, bis ins Detaille. Wünsche mir so eine:-)
    Gratuliere!!
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Jeg bøyer meg i støvet for hva dere har fått til! Helt fantastisk!:)
    Mere unikt og personlig kan man ikke få det!:) Rålekkert!!!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  10. Så otroligt läckert kök och jag har kikat in och drömt mig bort ett flertal tillfällen under tidens gång.

    Vilka underbara detaljer som gör det så speciellt

    Kram Teres

    SvaraRadera
  11. Superfint är allt som ni har gjort! Funderar fortfarande på färg till vårt golv och lister i köket. Grått, vitt, såpaskurat...?? Det är många frågor kring ett kök!

    SvaraRadera
  12. Härligt kök jag gillar blandningen av gammalt och nytt och samtidigt en den enkla lösningar.Köket känns inte över stylat utan bara trivsamt.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  13. Kul att få se alla fina vinklar och vrår i ditt fina kök.personligt och eget. Det gillar jag och vet du? Jag är riktigt avis på panelerna på väggen.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  14. Vilket kök!! Så vackert,,särskilt den gamla panelen och att ni inte målat den. Vitrinskåpet av fönster var också jättefint. Jag får nog titta en gång till..
    Ha det gott
    Carina

    SvaraRadera
  15. Ni har sååå himla trivsamt o fint hos er!!
    Vilken bra idé med att lasera parkett golvet vitt ;)) vi har ju sånt parkett i vardagsrummet...men gubben vill nog inte förnya det nej ;( men jag däremot har så mååånga idéer hur vi kan förnya hela huset..men...
    Ha en fin kväll!!
    Kram

    SvaraRadera
  16. wow sitter bara o njuter vilket underbart kök.....o vilket jobb Ni lagt ner....i dag finns din lampa med på min blogg, kika gärna in om du ha lust! Ha en fortsatt härlig vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  17. Så mycket smarta och fantastiskt fina ideer
    Ni har lyckats till 100 %
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  18. Erat kök är hetl makalöst vackert! Jag älskar varenda liten detalj!
    Heja er!

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!
    Det var länge sen....såååå vackert det färdiga köket blev, hänge ju med i renoveringen men har missat det färdiga resultatet ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  20. Sorry my reply is in English...you have a beautiful kitchen and dining area, I love your style and vintage pieces! Alison

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra