25 februari 2007

Även källar trappan måste vara fin..
Det är kanske inte det första man prioriterat när man sätter igång att renover ett huset.. men har man en massa små pärlspontbrädor kvar som står i garaget och en svärfar som tycker om att fixa och dona så blir den oxå fixad..

Min svärfar är sprutlackerar och jag kan säga att det har sina fördelar, finns enhel del som han har fått sprutlackerat om till vitt;)
I helgen blev den mörkbruna trappan ner till källan sprutlackerad vit....
Tycker själv att det blev riktigt bra.. Vad tycker ni??


Ha en mysig söndagskväll!!
Kram
Sandra


31 kommentarer :

  1. Hej!
    Din trappa blev hur fin som helst.
    Tänk vad vitfärg kan göra. Vår trappa är också vitmålad. Nackdelen är att dammråttorna verkar ha förökat sig sen trappan blev vit. Så nu ligger vårt största husdjur (dammsugaren) nästan alltid o väntar nedanför på ett skrovmål... Ha en skön söndag...
    /Susanne :0)

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad fint det blev! Nu blir jag ju hur sugen som helst att måla vår fula furutrappa....:)

    SvaraRadera
  3. Trappan blev verkligen jättefin! Vilken lyx med en sån svärfar=)

    SvaraRadera
  4. Det såg väldigt fräscht och fint ut!

    SvaraRadera
  5. Hej

    du har så bra blogg o fina bilder ..trappan blev jätte fin
    kan man hyra din svarfar hihi
    har en ursch brun trappa själv.

    vitt är bäst o finast.

    mvh
    Eva

    SvaraRadera
  6. Snyggt!
    Härligt att få hjälp av svärfar...inte alla förunnat. Det måste blivit enorm skillnad på ljuset i trapphuset då den nu blev vit, motför brunt.
    Vi målade vår furutrappa för något år sedan, blev så ljust och fint!

    SvaraRadera
  7. Perhaps you speak English? I love looking at the photos in your blog but I can't read it.

    SvaraRadera
  8. Trappen ble kjempefin.

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt resultat! Vilken lycka med en sån svärfar;)

    Ha en skön söndagkväll!
    ~Camilla~

    SvaraRadera
  10. Oh vad fin trappan blev. Kan man låna din svärfar kanske? :) Vi håller på med vår trapp också. Visar förebilder på min blogg och efterbilder kommer om ett tag. Var rädd om svärfar.

    SvaraRadera
  11. Jättefint, var rädd om den farfaren. Min man som hatar att renovera skulle inte hitta en enda anledning till att måla en källartrappa tyvärr och den inställningen har han fått från sin far..

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Oj vad fint det blev! Gillar verkligen den vitmålade trappan.

    SvaraRadera
  13. Supersnyggt...vilken tur att jag inte har nån trappa..för då skulle jag oxå vilja ha den vit :)

    SvaraRadera
  14. Kjempebra, bare send han over til meg;) Ha r et helt showrom på 200m2, som skulle vært sprøytet...buhu!

    SvaraRadera
  15. Jätte fint! Mmmm måste nog försöka övertala sambon att vi ska måla vår gamla furutrappa!!

    SvaraRadera
  16. Det blev superfint, Jag är en sån som tycker att ALLT ska vara vackert i hemmet, trappan ner till källaren, byrålådorna osv!

    Vi bara MÅSTE sätta fart med vår trappa också, den är inte vacker just nu...

    SvaraRadera
  17. Vad ljust och fint det ser ut!

    SvaraRadera
  18. Skitsnygg! Gud vad mysigt! Älskar vita trappor! =) Massa kramar!

    SvaraRadera
  19. Det blev ju jättefint! Och du kommer att bli glad varje gång du går ner i källaren!

    SvaraRadera
  20. Visst er det koselig med en pen kjellertrapp også. Og din ver jo bare nydelig. Og så heldig du har vært med din svigerfar da...

    SvaraRadera
  21. Susanne: Tackar så mycket.. Tyvärr kommer nog dammråttorna fram mer:(
    Lotten: Tackar!!
    Lena: Tackar, det är verkligen lyx..
    Lina: Tack så mcyket..
    Eva: Kul att du tycker om bloggen:) Jag har nog verkligen tur med en sådan svärfar..
    Vella: Vit färg gör så mycket.. Det blev verkligen ljust och fint..
    Conni: Thank you very much perhaps I should write in english..
    kreoline: tack så mycket..
    Hemma på lander: Tack så mycket..
    Cami: JAg verkar har tur:) kul att du tycker om det.
    Minne: Jag vet hur lång tid en trappa tar, jag har gjort den andra i huset och den tog 2 månader, men det var heltäckningsmatta på den puh..
    Anna: VAd tråkigt:( Inser att jag är lyckligt lottad..
    den inrednings tokig: Tackar så mycket, nu är det även fint att gå ner i källaren..
    Pia: Jag har två och nu är båda klara
    Mollys heaven: ok , det var endel som ska målas..Puh, jobbigt när man är mitt i det, men nör det är klart blir det så fint:)
    Lina: Tycker definivt att du ska övertala honom..
    Julia: Håller med dig allt ska vara vackert...
    Sara: Tackar så mycket..
    Sofie: Tackar, håller med dig med 100%
    Lisa: Det hoppas jag att jag blir så tråkigt att gå ner dit annars..
    Mia: Tackar så mycket, det är kul med en svärfar som tycker om att fixa..
    Alla: HA en underbar dag!!!!!!
    KRAM SANDRA

    SvaraRadera
  22. Det blev ju superfint! Gu va lättsamt å få det sprutmålat!..då får man ju in färgen i alla springor oxå!

    SvaraRadera
  23. Utrolig fint ble det!!Og han svigerfaren din skulle du ha lånt bort av og til...;0)

    SvaraRadera
  24. Jättefint! Så där vill jag också ha!

    SvaraRadera
  25. om han har en ledig stund över, så har jag en hel ovanvåning med bröstpanel som skriker "sprutlackerarsvärfar...kooooom hit!".
    trött på vår bastu.
    superfint i din trappa. vackert med vita trappor, ljust och fint när det ofta inte dinns några fönster eller så.

    SvaraRadera
  26. Vit och fin trappa ni fått!Ser ljust och fräscht ut./Karin

    SvaraRadera
  27. signe:Tack så mycket, det var verkligen att få det sprutat..
    Karna: Tackar han verkar bli utlånad till alla:)
    Anna: Tack vit färg gör så mycket och allt blir mycket ljusare..
    Josefin:vi har ett tv_rum som det ska upp pärlspont i så det blir nog att spruta dem oxå:)
    blomma för en dag: tackar

    SvaraRadera
  28. Åja så fint det ble. Mycke trevligare dette enn en mørk trappa : )

    SvaraRadera
  29. Åh, jag vill också... Ser precis ut som min källartrapp - men å så långt innan jag kommit dit. Har inte ens börjat, kollar runt för att bli inspirerad.. har ett 1700-tals bondgård i Höga Kusten som är så praktiskt inrett av de förra ägarna, helt ok men så tråkigt. Nu har vi bott in oss - så nu börjar lusten att göra om ta vid. Tack för bra sida!

    SvaraRadera
  30. Vad lyxigt att ha sådant i släkten. Jag skulle också behöva måla min bruna källartrapp. Urfint.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra