6 februari 2007


Formland del 2

Japp då var man tillbaka, efter 130 körda mil.. Lite längre än var man hade trott. Det började kl 05:15 lördag morgon och vi var nog framme i Herning runt 12 slaget. Värst var att köra över Storabält bron det blåste ordentligt..
Vi tog en runda i Herning först innan mässan, vi hittade en mysig inredningsaffär men det blev inte mycket inhandlat.. sedan bar det av till mässan.
Visst fanns det en massa underbart men var ändå lite besviken på vissa företag.
Tyvärr måste jag göra er besvikna jag har tyvärr inga kort. Kändes inte rätt att ta kort.. Lite känsligt..
De som inpirerade mest var
Petit Crapaud , hon hade en helt ljuvlig monter med en massa underbara saker,Greengate monter var en färgklick med en massa rosa, blått och grönt i prickigt och rutigt..Fairytale Design hade oxå en underbar monter med en massa ljuvliga barnsaker och möbler.. Njutning för ögat..
Man blev absolut inspirerad och nu vet man vad varenda inredningsbutik kommer att ha till våren... Det är verkligen roligt att åka på mässa, tycker det är lite synd att den ligger i Herning kunde legat i Köpenhamn istället....


De två översta bilderna kommer från
House Style , härligt pastelliga och sköna bilder


Braxton var ett annat företag med en massa fint..


Krasilnikoff hade jättemycket fint förra året, men i år tyckte jag det var inte mycket nytt. Lite besviken..




Anniche Design blogg kan ni hitta lite bilder från Formland, förhoppningsvis hon har lite bilder som ni kan inspireras av.Visst blir man glad av denna härliga bild. Denna montern var mitt emot GreenGate så där var det verkligen en färgklick..

O.S.V var ett företag som jag inte hade sett innan, de hade en hel del mysigt bla. superfina kort som ni kan se ovan. Skolådorna nedan är oxå från dem..



De som jag var lite besvikna på var Madame Stoltz som jag inte tyckte hade så mycket nytt, House Doctor hade inte heller så mycket nytt men en enorm och ljuvlig monter..

Nä nu ska jag fortsätt måla om en massa möbler i vitt vitt vitt...


Kram
Sandra

10 kommentarer :

  1. Vad rolift med så mycket inspiration! Hoppas på att få se bilder på dina möbler!

    SvaraRadera
  2. Var jo synd at du ble skuffet/besviken men det var jo bra at noen av butikken fikk masse nytt.Ha en fin onsdag

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Måste ha varit helt underbart att få gå på en sån mässa..i Danmark...de har ju så mycket fint! Håller med om att måla vita möbler...det ska jag med göra. :)

    SvaraRadera
  4. Åååh så mycket fint... ska nu klicka mig vidare till alla ställen du länkat till :)

    SvaraRadera
  5. Det måste ha varit urmysigt att gå omkring där riktigt avis.

    SvaraRadera
  6. Hei,
    det hørtes ut som dere har hatt en fin tur. Herlig å bare rusle.. Du har vel fått mye ispirasjon nå tenker jeg..
    Fine puter med monogram på siden din her !

    Ha en fin Onsdag,
    Hilsen Aina

    SvaraRadera
  7. Funderade vad du tagit vägen! Har du gjort något särskilt för att få ram kring bilderna?

    SvaraRadera
  8. men ojojo så mycket fint du har sett ...får man gå in och knycka lite bilder från dina ställen som du visar eller???

    SvaraRadera
  9. Lina: Kommer att lägga ut möblerna lite pö om på...
    Tonje: Det var lite synd med som tur var det fanns det en massa annat fint..
    Signe: Har ett antal saker som måste målas vitt, den perfekta färgen..
    ljuvligt hemma: Man kan verkligen bli sjuk på ett sådant ställe
    An angel: Det är tur att man inte kan köpa som privatperson då hade pengarna rullat iväg.
    moderncountry: Visst är kuddarna fina, massa inspiration finns det..
    inredningstokiga: Jag är här men det är fullt upp som vanligt, kom inte ihåg om jag gjorde något speciellt tror inte det tror den var där??
    Pia: Det är bara att ta bilder.. kan nämna min blogg:)

    SvaraRadera
  10. ´Man kan faktisk godt købe som privatperson (men skal selvfølgelig have en butiksindehaver med sig, som altid) Mandag, når standene bliver pakket ned er der mange af udstillerne, som sælger deres ting, for at blive fri for at slæbe det med hjem igen!
    Og så synes jeg det er helt fint, at det foregår i Jylland og ikke i København ;-)Herning er i det hele taget kendt for sine messehaller, hvor der er udstillinger om stort set alt.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra