27 maj 2022

ATT HANDLA SECOND HAND OCH LOPPIS

Ett av mina " go to places " där jag bara kan åka för att komma bort en stund är till en second hand butik eller loppis.
Jag tror att mitt intresse började någon gång i 18 års åldern och då var det mest auktioner och förenings loppmarknader.
Med tiden har det blivit en hel del besök runt om i landet och många saker har man funnit och olika stilar har man gått igenom.
Den röda tråden tror jag ändå har varit det lantliga och rustika och det är en stil som jag fortfarande har som bas med inslag av retro.
Tiden då Shabby Chic och följt av  French country var stora var jag helt på och soppterrinen, latteskålar,  madonnor, kors ,järnsängar och vitt porslin inhandlades så det gick härliga till.
Vissa av dessa har jag behållit och andra har jag själv sålt på loppis.
Precis i början blev det mest ting som köptes men efterhand började jag även handla kläder och skor, idag handlar jag de mesta av mina kläder på second hand och skulle säga att 85 % av vårt hem är gamla ting.

Något som jag har lagt märkte till är att på senare tid köper jag inte alls lika mycket och jag är mer kräsen på vad som kommer hem, vilket känns för mig som något positivt.
Dessutom så har man funnit många av de ting som har letat efter.

Jag har vissa svagheter som jag handlar fast jag redan har några stycken, ett exempel är gamla träskålar och fina krukor.
Det senaste besöket hos den lokala secondhand fick jag med mig en superfin kruka och den passar perfekt in i våra färger vi har i huset, åkte direkt ner i varukorgen.

Visst är den fin...




Ha en fin helg !
Sandra 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra