4 februari 2020

HAFT OTROLIG TUR

Drömmen under många år var att få äga en gammal köpmansdisk, det var det där med alla lådor och historien som kan ha utspelats sig där den har stått.
Det fanns också en tanke att när vi skulle renovera vårt kök, var högsta önskan att en köpmansdisk skulle stå där
 och vet ni vad drömmen blev verklig.
Hos en antikhandlare fann jag en nedgången disk och var så tacksam när han hjälpte mig att fixa i ordning den,
och mitt i vårt renoveringskaos av köket rullade vi in den.
Ja vi rullade in den, den väger ca 250 kg så kan säga att den står där den står i köket och har stått där i mer än 8 år.
Uttrycket när man hittar en så trillar man oftast på fler, stämmer i det här fallet.
För bara någon månad senare hittade jag en mindre variant och den huserar i vårt badrum på ovanvåningen och bara några månader senare fann jag en till.
Den stod på en vind i en gammal fabrikslokal och fick chansen att köpa den och kunde absolut inte motstå, men var skulle jag placera den.
Det är inte så att det är liten nätt möbel som går att tränga in lite här och var, den kräver verkligen sin vägg.
Efter en del funderande bestämde jag att den får stå i det rummet som gjordes från början till ett pysselrum och nu är ett slags kontor.

Jag har behållt disken i samma skick som jag fann den, det enda jag gjorde var att tvätta rent den.

Vet ni vad....
Jag har sedan dess hittat 3 st till, de finns dock inte i vårt hus.
Ska också säga att jag även haft turen att inte betala en allt för stor summa för dem.


På väggen hänger mina egna fotografier och i korgen har jag en samling av gamla och nya linnetyger.

I ett rum som detta finns många stora möbler trots att rummet inte är  speciellt stort, anledningen är förvaring.
I skåpet finns pennor, papper, målarböcker, spel och osv.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra