11 november 2013

SOVRUM

Mitt projekt denna höst har varit att fixa i ordning sovrummet, ett rum som jag aldrig har visat innan.
Det har varit det där rummet som alltid hamnade sist på listan att ta tag i, men nu ni börjar jag närma mig målet.
Visst det är några detaljer kvar men i det stora hela är det klart!
Det vi väntar med att göra är golvet, det får vara som det är tills barnen har blivit större och vi gör en större renovering av övervåningen.
Tanken är att det ska gå i vitt, svart och grått men inslag av trä och idag visar jag sängdelen.
Sängen är en gammal utdragssoffa som var den första möbel jag och min man köpte när vi flyttade ihop, jag har velat byta ut den många gånger men icke mannen.
Så jag kompromissade ( ha ha vet knappt hur man stavar det ) och målade den i mellangrå från Ottossons Färgmakeri.
Lampan kommer från Lily & Oscar och är i tyg, en gåva från min vän Carina.
Sängkappan är gamla lakan från försvaret.
Filten kommer från Mexico och sängkläder från HM Home, förrutom de vita kuddarna med metallknappar som är gamla och från försvaret.
Ett renskinn på golvet, snyggt men fy vad det fäller..
Några lampor ska upp, något på ena väggen och fix på en hylla sedan klart!
Kram
Sandra
 

5 kommentarer :

  1. Verkligen fint! Vilken tur att ni sparade den gamla soffan, sååå häftigt. Jag tycker att det är fint med trägolvet till just så som det är. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, nej det ' ordet' vet man ju knappt vad det betyder ens hi hi;-) men mysigt som vanligt när du fixar, grått Är snyggt!!ha det bäst / mia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra