4 april 2022

VÅRT KÖK NU OCH DÅ DEL 3

Ny vecka och snön faller från skyn, det typiska aprilvädret är här.
Får hoppas att det bara är den här veckan och när det blir påsk är det strålande sol.
Istället för att göra i ordning utomhus får huset sig en genomkörare inne istället, efter kalas i helgen så är det en hel del som behövs plockas undan.

Del tre i vår följetong om vårt kök tänkte jag skriva om vår kära dock tunga köpmansdisk.
Det fanns en möbel som jag absolut ville ha i vårt kök, men med tanke på vad de brukar kosta kände jag en hopplöshet att finna en överhuvudtaget.
Man ska dock aldrig ge sig och jag hittade en tillslut men den höll knappt ihop och saknade massor av lådor.
Turen var att han som sålde den kunde hjälpa mig att göra i ordningen den för en resonabel summa.
Hela renoveringen av köket kretsade runt disken och var den skulle placeras, vara fristående eller byggas in.
Vi valde att ha den som en fristående möbel och den fick sin plast och har inte flyttats en millimeter sedan dess.


Disken har inte flyttat sig men det har det som händer ovanför den, till en början hade jag två stycken tallrikshyllor som min vän Anna Truelsens morfar hade gjort.
Men när vi kaklade om på väggen mitt emot fick tallrikshyllorna ryka och istället kom två hyllplan , som i sitt ursprung har varit golvplank.
Scrolla längre ner så hittar ni en bild hur det såg ut med tallrikshyllor.
Hyllorna har jag fyllt med vackra föremål som jag har hittat genom åren på olika loppisar.

När jag har mina lediga fredagar så intar jag gärna frukost vid köksön, gärna med en gosig tröja och ett par baggybyxor.
Aldrig sockar men gärna innetofflor.




Köpt mig ett citrusträd och denna gång ska lyckas hålla det vid liv över vintern.
Tanken är att det ska få ny jord och sedan flyttas ut på glasverandan när det har blivit värmare på nätterna.





 

Vårt kök innan renovering.

Med tallrikshyllor.

Kram
Sandra


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra