12 april 2022

PÅSKEN OCH PYNTET

Påskvecka och barnen är lediga från skolan och jag börjar min ledighet på skärtorsdag, inte dumt alls.
Jag lyssnade på podden Billgren/Wood och veckans ämne var just påsken och hur skön denna högtid är, eftersom det inte är så många måsten som julen har.
Man är ledig och på själva påskafton ska åka till våra vänner och ha en knytismiddag, resten av dagarna är helt fria och den känslan är magisk.
Vi får helt enkelt se vad vi känner för att hitta på , en dag i taget.

Det andra som är skönt med påsken om man ska jämföra med julen är för mig i alla fall är att det behövs så mycket pynt.
Ett ris med fjädrar som ska letas fram från förrådet,  påskliljor i gipsägget som vi pysslade förra påsken och två kycklingar som min dotter köpte på vårt senaste besök i second-hand affären.  



Jag och min man är de enda som äter kokt ägg i vår familj vilket har gjort att det varken blir färgande eller målande av ägg.
Dessutom har jag hittat de finaste äggen, otroligt vackra i dova toner av grönt, blått och rosa.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra