5 april 2022

TÄNKA TILL INNAN MAN KÖPER NYTT

När man tittar på hur vår värld ser ut med pandemi och krig känns livet i vissa stunder väldigt mörka, tyvärr har vi ett överhängande hot som vi måste ställas inför. 

Kanske inte vår generation men efterkommande.

Vår kära moder jord mår inte bra och visst är det svårt att greppa hur allvarligt det är och vad kan lilla jag göra.


Jag tänker att man får gör det man kan och just den tanken slog mig när jag hade planerat att köpa mig ett par nya kängor, för de som jag har i mina ägor hade gått sönder.

Varför inte gå till en skomakare och få dem fixade ?

Efter en del sökande fick jag tag på en Skomakare som ligger i Värnamo och en vecka senare var de som nya.


Tänk till en eller två gånger om man verkligen behöver köpa något nytt eller går det att laga.




 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra