9 mars 2015

TE

Veckan börjar med strålande sol och man känner att våren är på väg,
 suttit ute och fikat i två dagar på raken och hängt ut tvätt.

Jag är både en kaffedrickare dock med en massa mjölk annars få det
vara och en tedrickare.
När det gäller kaffe och te köper jag endast ekologiskt eftersom det är
något som är fruktansvärt besprutat.
I te väg föredrar jag rött eller grönt, mina favoriter får gärna innehålla
 kanel och apelsin.
Från Granit kommer denna läckra tehållare i glas som till vardags pryder
 en av hyllorna i köket.
Funktion och design gillar man skarpt.
 
 

Oftast dricker jag te helt naturellt men det är fruktansvärt
att tvista till det med ekologisk lime och närodlad honung.
 
 

Pumpakärnor är gott snacks till koppen.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra