11 maj 2012

Örthörna i glasverandan

Då kör vi fredag igen och en ny helg framför oss, själva ska vi som sagt börja bygga vitrinskåp och hitta på något med barnen.
I början av veckan när det var fint väder och Elora låg och sov passade jag på att fixa lite på glasverandan, tänkte ha en liten örthörna..
Rosmarin,timjan och lagerblad finns här just nu, men ska nog ha basilika och oregano också.
Ser ni den gamla apoteksflaskan mitt nyaste fynd och bara älskar den, att den går åt det grön blåa hållet gör den bara ännu vackrare...
Bikupan har hittat ut och jag känner mig väldigt nöjd med min lilla hörna...

Vad ska ni hitta på i helgen?

Jag önskar
ER
alla en riktigt
härlig helg!
kram sandra

33 kommentarer :

  1. Klart som korvspad att du ska ha en örthörna. Åh, vad jag gillar det gröna skåpet!!!
    Önskar dig en riktigt fin helg
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Jajamen, satsa på en stor hörna med örter! Det kan aldrig bli fel!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åhh du..det var en fin hörna det där..och din nya apoteksflaska, wow vad fin !!
    I helgen ska jag jobba..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Så härligt med färska örter!! Det gröna skåpet var ju underbart!
    Jag ska till storstan i helgen...önskar dej en go helg och lycka till med snickrandet.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. God morgon Sandra !

    Villen härlig hörna i ert fina glasveranda ;)
    Så gott och fint med färska örter.
    Flaskan var jätte fin ! ;)

    Ska bli så kul och se vitrin skåpet ;)

    Här ska det både hobbar på jobbet och på hemmaplan och så klart blir det familjemys med god mat ! ;)
    Och mys !

    En trevlig helg på er ! Ha det gott ! :)

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  6. Mysigt =)
    Vi får gäster från DAnmark över helgen, blir kul.
    Ha en underbar helg
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Vilken fin hörna, och flaskan är ljuvlig!
    Bygga vitrinskåp! Det låter spännande!
    Vi ska njuta av en lugn helg, med mys, gos och ett och annat yatzy spel!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Superfin hörna med sköna färger! :-)

    SvaraRadera
  9. Så herlig den grønne kommoden er! Passer så fint der ved vinduene i glassverandaen. Likte godt de rustikke kurvene og krukkene. Flott!

    SvaraRadera
  10. Förstår ocm du är nöjd med din hörna, vem skulle inte vara det.
    super super fint!
    ha en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra!

    Vilken fin hörna du har där! Underbra flaska:)

    Ha en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Hallå!
    Ja, här ska vi hämta en höna+ kycklingar som ska bo hos oss i sommar! Lite pirrigt faktiskt, hoppas jag inte har tagit mig "vatten över huvudet".....
    Älskar verkligen ditt lilla arrangemang... Vet inte vad det är med blandningen örtkryddor, gamla burkar och färgen grönt som alltid får mig att gå igång? Super snyggt!!!
    Ha nu en skön helg!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Vilken mysig hörna!!!! Toppen!
    Så klart du inte kan känna igen alla,jag kunde ju ha presenterat mig men det var så mycket folk och du hade så fullt upp!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Glömde....flaskan var helt underbar! Ett riktigt exemplar!

    SvaraRadera
  15. Du kan verkligen vara nöjd! Så fin hörnan är och så vackert med örterna på den lite grönslitna skänken!

    Lycka till med alla projekt i helgen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. What a lovely corner...........have a nice weekend....love Ria...xxx..

    SvaraRadera
  17. Super fin örthörna! :)
    Här blir det något loppisbesök och tjejkväll med god mat, dricka och dans!
    Ha en skön helg!
    Kram amelie

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt med örthörna. Vilken fin flaska. Du har fått till det riktigt bra.
    I helgen ska jag vara i trädgården.
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  19. Härligt med kryddhörna i verandan! Din korg är jag avundsjuk på! Blir sugen på att ta fram vår gamla bikupa, en härlig detalj.
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  20. Underbart med färska örter! Ikväll blir det fredagsmys med familjen och imorgon skall mannen och jag gå på 40-årsfest, kram

    SvaraRadera
  21. Du kan vara mer än nöjd, din örthörna är ljuvlig!!
    Och vilken härlig apoteksflaska!!
    Såå stor och härlig!!! :)

    Ha en mysig helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  22. Beautiful ideas! Love the colors.


    Eat Cake

    SvaraRadera
  23. Åh vad fin hörna du fixat. Örter som doftar ljuvligt och som man kan använda hela grillsäsongen. Kram Pia

    SvaraRadera
  24. Hej Sandra
    förstår verkligen att du e nöjd med den hörnan :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  25. What a pretty vignette, Sandra! That little green cabinet is so sweet! :)

    xoox laurie

    SvaraRadera
  26. Det gröna skåpet blev en jättefin bas för dina kryddor, vilken härligt doftande hörna. Och nya apoteksflaskan är så fin, extra fin för att den är så stor och så färgen.
    Ha en mysig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  27. Riktigt fin och mysig hörna ! Kan tänka mig att du är nöjd !
    Önskar dig en riktigt fin helg och lycka till med vitrinskåpet !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  28. Vilken härlig hörna Sandra. Jag måste nog också ordna en liten kryddväxt hörna, är ju både gott och snyggt.
    Ha nu en underbar helg och hoppas solen visar sig åtminstånde lite.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  29. Vilken hörna! Hur fin som helst.
    Denna blogg gör mig så glad njuter som bara den av allt fint.
    Ha en fin helg!

    Kram
    Mari-Ann

    SvaraRadera
  30. Jag bara älskar det gröna skåpet!!
    Härligt med en örthörna!!
    Önskar jag hade plats för det jag med...
    Kram kram Veronica

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra