5 juli 2011

Porslin på hög

3 dagar kvar...
Så här sista veckan blir det en hel del flyttande runt och städande hemma och lite kökfix.
Matsalen har fått en "ny" möbel och denna gången hoppas jag den kommer att stanna där, denna skänk har snart stått i varenda rum i hela nedervåning.
Eftersom den står i matsalen har jag fyllt den med massa porslin som man inte önskar ha framme och på den har jag fyllt den med gammalt porslin som jag vill ha framme.
Bland mina senaste fynd är dessa tallrikar och såsskål med svart vit dekor, bara älskar dem.
Tallriksstället kommer från Vita Ranunkler.
När man har mycket av samma tycker jag det blir en sådan effekt och speciellt porslin som man kan trava i stora högar och skålar som sätts i varandra.
Hoppas den har hittat sin plats nu.

Igår låg jag i migrän halva dagen, men nu är jag fit for fight.

Syns vi imorgon igen!
KRam
Sandra

24 kommentarer :

  1. Så läckert med en massa gammalt porslin samlat synligt!!!
    Skänken är så fin.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert gammalt porslin du har samlat på dig , så effektfullt att sätta det så tillsammans !! Skänken är också verkligen fin !
    Skönt du blev av med migränen , jag har tyvärr samma problem som du :(
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. Hihi känner igen mig, tänk vad man släpar runt på möbler innan man hittar dess rätta plats! passar bra där tycker jag. så vackert porslin. kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Wow vad jag tycker du har gjort fint på skänken!!! Så mycket fint porslin och tallriksstället är toppen för att visa det porslin som du vill ha framme.

    Stackare som haft migrän, skönt att det gick över så fort. Att ha migrän är ingen höjdare, det påverkar måendet mer än allt annat kan jag tycka.

    Ha nu en riktigt fin dag!!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt det är ni väl värda som jobbat och slitit och fått vänta på ert nya fina kök! Tänk så lyckliga ni kommer vara när ni är på plats och bara kan njuta! Köket är ju husets hjärta.

    Ha en fin vecka!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Ja, där kan du gå runt bland alla dina fina saker i fyra veckor snart! =)

    Ha en fin dag Sandra!

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Det tror jag den har gjort! Jag har kikat på det tallriksstället hos Marie, inte dumt alls.

    Tack goa du för din röst:)

    Snart så är det dags...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Ååååå vad läckert med gammalt porslin.Bara så härligt.Vad skönt att migränen gick över.Ha nu en fin tisdag .Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Hej vännen, så tråkigt med migränen. Jag hade en släng av huvudvärk under helgen. Det var värsta åskvädret och totalt störtregn när vi var i Skåne. Men, det gick över som tur var.

    Jättefint med skänken och allt härligt porslin.

    Gott för dig med semester och du har ju en härlig resa att se fram emot. Jag köpte en så mysig sak hos Nina, och jag ska se om jag kan få till några bra bilder och lägga ut. Och hos Gua är det ju så att jag kan tänka mig i stort sett allt. *ler* Det är verkligen magiskt där.

    Sköt om dig nu och fortsätt räkna ner!
    Kram kram Mia

    SvaraRadera
  10. Du har alltid så mycket vackert, Sandra! Allt det vackra att användas i nya köket kommer att bli toppen!
    eija

    SvaraRadera
  11. Jag vill också börja samla gammalt fint porslin. Fint!

    Ha en bra dag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Älskar också Svalan har några tallrikar som jag ofta dukar med.
    Skänken är så fin.
    Skönt att den otrevliga huvudvärken har gett med sig, vet att det inte är så trevligt, lider av detta också från och till.
    Kram och ha en bra dag!
    Raina

    SvaraRadera
  13. Den där skänken... Säger bara, LOVELY :)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!

    Vad fint det ser ut med MYCKET av det ljuvliga!!!!
    Älskar verkligen dina tallrikar du köpt med svart på...

    Må så gott i solen!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  15. Tack för din kommentar Sandra!
    Ska bli härligt att åka iväg och bara se en massa!
    Så fina porsliner du har! Du har så mycket vackert i ditt hem!
    Jag glömde svara på din föregående fråga: Antikmässan äger i år rum den 27/7-30/7. Ha en riktigt go semester!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  16. Hejsan oj såå fint de var med porslinet på skåpet o stället va också underbart... kram sussie

    SvaraRadera
  17. Hej Sandra.
    Så fin skänk och massa fint gammalt porslin:)
    Usch och fy för migrän,vet precis hur det är, skönt att du mår bättre.
    Ha d gott.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  18. Hejsan,
    jag hittade hit via din kommentar hos Lilla Blanka.
    Vilket underbart gammalt porslin och så fint det ser ut på skänken. Kombinationen svart och vit liksom blå och vit på porslinet är aldrig fel:)

    Mvh
    Nelya

    SvaraRadera
  19. hei vennen.
    så mye lekkert, elsker ditt porslin,
    du har det så gjennomført,
    ha fine dager.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  20. Du får till så underbara foton, gillar också ditt vackra porslin. Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Superfina bilder - och härlig porslinssamling! :-)

    SvaraRadera
  22. Very-very nice! Best regards! Fróni:)

    Nagyon-nagyon jól néz ki! Ölellek! Fróni :)

    SvaraRadera
  23. Åh vad fint, helt rätt att ha det som är så fint synligt. Ha det bra och hoppas att du är piggare efter din migrän.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  24. Hej Vännen!!!
    Lovely:))) Jag gillar oxå när det är mycket, less is more är inget för mig...*ler*...Skönt att du är pigg igen!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra