7 juli 2011

FÖRSTA GÅNGEN PÅ BLOGGEN, EN VRÅ FRÅN VÅRT SOVRUM

Jag har haft denna blogg sedan 2006 och aldrig visat en enda bild från vårt sovrum.
Ett rum som aldrig har blivit klart sedan vi renoverade det för ca 6 år sedan, det har alltid varit ett rum som har bestått av kaos.
I veckan tog jag tag i det och började rensa och nu ser det riktigt fräsht ut.
Tapeten valdes för 6 år sedan och jag är något trött på den men den får vara kvar tills vi ta tag i det här rummet igen.
Denna byrån är precis nyinflyttad och den skulle egentligen vara i köket men passade inte riktigt in, istället fick den komma upp till sovrummet.
Lådorna hade en orangefärg som jag har tagit bort med en speedheater och sedan inte gjort något mer.
Gillar när det ser slitet ut.
Lampan hittade jag på en second hand affär för någon vecka sedan, tala om lycka.
Jag har letat länge efter exakt denna modellen och med den underbara gröna färgen.
Klänningen har varit min svärmors och är handsydd och jag är så glad att den passar mig.
Bara älskar tyget och modellen.
Ett litet stilleben.

Vet ni vad! jag har fuskat lite...
Igår gjorde jag min sista arbetsdag och nu har jag SEMESTER!

Ha en fin torsdag så syns vi imorgon med en helg hälsning.
kram sandra

24 kommentarer :

  1. Veldig koselig og charmigt der...
    ha en fin ferie og sommer...
    klemklem

    SvaraRadera
  2. Den gröna lampan alltså, den är förbaskat fin. Gillar grönt mer o mer nu..Hela rummet är superfint, byrån ger det tyngd och plåtburken är ljuvlig!
    Du din rackare, jag som har idag o imorgon kvar att jobba. Men nu går det undan!

    Kram o hej!

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra saker du har i ditt sovrum, underbara färger. Lampan är verkligen ett fynd. Jag gillar också lampor, tyvärr har jag samlat på mig en mängd utifrån de olika förändringar som hemmet genomgått. Kanske dags för loppis=) Byrå ser härlig ut med sitt slitage.

    Vad sa du, sem...sem...ja det där du sa som börjar på S har du också drabbats=D Jobbarkompisen gick också hem igår av samma anledning...hoppas det inte håller i sig för länge (ha ha ha läs: jag är avis!)

    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  4. vilket härligt sovrum :)...ha en riktigt skön semester, njut av varje dag
    kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt sovrum du har! Ha nu en mysig semester.Njut och mys ,Ha en skön torsdag.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Your bedroom is very nice-beautiful wallpaper. Looks really good in the commode!You are very creative. Have a nice day! Love Fróni

    SvaraRadera
  7. Jätte fint gumman.

    Puss o kram Anna

    SvaraRadera
  8. Semester här också, det är så himla skönt. Och vilken underbar byrå, så fin du gjort den. Du har ju jättefint i sovrummet.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vad kul att få se, jättefint i erat sovrum ju....byrån är underbar! Kram Kram

    SvaraRadera
  10. Så himla fräscht och fint sovrum :D där inne måste ni sova riktigt gott! Gillade den gamla skrivbordslampan, d va sån mild fin färg på den :D vackra ramar, e svag för gamla ramar och samlar på sånna och målar dom vita :D fina att he kort på barnen i ! kram

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    Vad kul att du tittade in hos mig och att du gillar min blogg :)). Underbar skänk du har där i sovrummet, allt är supersnyggt, gillar kombinationen med ramarna och lampan!!
    Jättefin blogg du har VÄLDIGT mycket snyggt att titta på och inspireras av.
    På återseende!!
    kramar Madeleine

    SvaraRadera
  12. Mysigt ! Varför har du inte visat det tidigare ?
    Jag har precis samma lampa ,som jag hittade på den där vinden !
    Grattis till semestern .
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  13. Du fick till det så bra. Sandra, du är en av få som använder mycket färg o slitet, det är precis det jag gillar. Grönt är skönt!
    Eija

    SvaraRadera
  14. Lovely vintage things, beautiful colours and textures!Greetings:)

    SvaraRadera
  15. Ser jätte fint i ut i sovrumshörnan. Gillar speciellt de grön-turkosa nyanserna, något jag själv är helt insnöad på just nu. Ha en härlig semester!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Beautiful your bedroom !!...enjoy summer......love Ria...xxx...

    SvaraRadera
  17. Helt ljuvliga bilder! Kul att få kika in till ditt sovrum lite!
    Byrån älskar jag...så fin och sliten och med lampan till blev det perfekto :-)

    Fast jag gillar tapeten väldigt mycket, enkel och snygg men kan förstå om du tröttnat om ni haft den så länge. För man tröttnar ju tyvärr på sitt hem med jämna mellanrum, hehe!

    Skönt med semester, bara att njuta och umgås med din familj...underbart!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  18. Herlige detaljer på soverommet ditt:)mye flott der.:)
    Ha en flott ferie.:)

    SvaraRadera
  19. Hejsan Sandra!
    Så härligt med semester, jag har ju haft två veckor så nu får jag jobba hela juli innan jag får nästa två i augusti.
    Så snyggt du har på byrån med ramarna, lampan och den fina plåtburken.
    Ha en fortsatt skön kväll, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  20. Så galet fint Sandra!!!
    Jag gillar verkligen din stil:)))
    Klänningen är bara så cool!!!

    Kram malin

    SvaraRadera
  21. Vilket härligt sovrum ni verkar ha, men jag känner igen detdär med att sovrummet ofta blir nåt slags "upplag"! Jag längtar verkligen efter ett stämningfullt sovrum, där jag BARA sover och inte jobbar med en massa saker!

    Vilken härlig byrå!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Fin hörna i ditt sovrum och en ljuvlig klänning som passar så snyggt mot byrån.
    Ser att jag missat ett inlägg från köket....ser jättefint ut.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  23. Å vad roligt att "läsa igen" och komma ifatt med inläggen i din blogg. Så fint allting är! Din blogg bli bara allt mer intressant och inspirerande.
    Har en lika lampa som du, fast grå inte grön. Gillar den skarpt!
    Stor kram/Marie

    SvaraRadera
  24. så utrolig mange vackre bilder her i bloggen din!
    god sommer!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra