29 januari 2024

SPANIEN, TAPAS,OLIVTRÄD OCH MIMOSA

Wow wow måndag igen och livet är på topp, ok kanske inte fullt ut på topp men faktiskt helt ok.
Jag hade en toppen helg förutom fredagen som blev ett slags antiklimax här hemma, men var lugna det ordnade upp sig till det bästa.
Lördagen stod för fix och sedan tjejkväll med tema Spanien.

Konceptet för kvällen.
Januari är inte den roligaste månaden och oftast är man låg på energi, vill göra något kul fast orkar inte dra i allt själv.
Fixa, städa, handla, laga mat osv känns övermäktigt.
Därför bjöd jag ett gäng vänner på Tapaskväll med tema Spanien.
Alla gäster skulle ta med 1-2 tapas för så många människor vi var och jag stod för vinet.

Jag har en före detta kollega som är en djävul på vin och först tänkte jag att han skulle få vara med att välja ut viner från Spanien och sedan komma och presentera dom.
Dock hade han dubbelbokat sig, men han fixade vinerna och skrev en beskrivning om varje.
Vi gjorde sedan en bedömning själva om hur vi tyckte om dom.

Kvällen blev så lyckad och känslan över att bjuda in vänner utan att köra slut på sig själv var super.

Tyvärr blev det inget tillfälle att fota dukningen som för att vara jag blev lite wild and crasy.
Det ligger ute en reel på mitt instagram om man är nyfiken.

Temat för dukningen var så klart Spanien och jag gjorde den brokig med massa udda glas, udda assietter, udda ljusstakar, udda dukar osv.
Jag använde mig av frukt som citron, clementiner och lime och små buketter där jag klippt kvistar från de övervintrande olivträden och unnande mig mimosa. 

Det perfekta är att man kan använda sig av rekvisitan i dukningen med att inreda huset, så vackert i dessa mörka tider att lätta upp med färg som gult, grönt och orange.
Något som gör en extra glad är även färska örter och av min vän Anna fick jag timjan och rosmarin på stam, så läckert.

Hittade clementiner med blad kvar i vår lokala livs butik, så läckra och goda.

Jordnötter i en loppad skål och sedan kvistar från olivträd och mimosa.

Mimosa torkar väldigt snabbt med det gör ingenting för de är även vackra torkade.

Kram
Sandra

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra