23 mars 2020

LISA BENGTSSONS STRIPE FORWARD

När man tar trappan upp till vår övervåning möts man av en liten hall som består av dörrar som leder till de 5 olika rum som finns där uppe.
Jag hade önskat att man kunde komma upp till ett rum där man kunde ha tv och soffor, men tyvärr finns inte den möjligheten.
När vi flyttade in i vårt hus för 15 år valde vi att sätta bröstpanel på väggen och sedan en rosa, vit randig tapet.
En period i mitt liv där det skulle vara vitt,lantligt,sött och rosa, efter några år tröttnade jag på den tapeten och valde att måla över den med en mörk grå kulör.
Den har suttit på väggen fram tills för en månad sedan, det var dags för något nytt och jag hade hittat den perfekta tapeten.
Jag och en arbetskollega till mig var uppe i Stockholm när designen Lisa Bengtsson hade en release fest för sina nya tapetkollektion.
Förr pladask för Stripe Forward, de perfekta färgkulörerna.
Jag har sedan tagit hjälp av Lisa på Gislaveds Golvbeläggning att få fram en matchande kulör till bröstpanelen och skåpet.
Känslan när man kommer upp för trappan är slående, man möts av en fantastisk värme.

Haft tur att hitta en matta som går i samma toner som väggen.

Enkla stilleben.
Kvinnan har vi fått ärva av min mans mormor, kannan är ett kärt loppisfynd och en väldoftande doftljus.





Mer bilder kommer en annan dag, har inte fixat klart riktigt än.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra