11 juni 2018

FIN DUKNING

Det är student tider och snart står midsommar för dörren.
Visst är det ett perfekt tillfälle att göra en extra fin dukning, fram med linneduken och det speciella porslinet.

Min linneduk är en tygbit som jag inte har sytt utan bara tvättat för att få ett slarvigare intryck.
På duken har jag lagt en tapetbit som underlägg, den som jag har använt här kommer från William Morris.
Därefter har jag lagt 3 olika storlekar av tallrikar och sedan för att få höjd en skål.
Linneservetten har jag klippt från ett linnetyg och samma sak här ingen sömn utan bara tvättat.
Två glas och bestick så man har något att dricka i och äta med.
På servetten har jag en Hallonkvist.
En karaff med vatten där det ligger en myntakvist och gurka för att få vattnet att bli lite extra.
En liten flaska med en Rosenkvist och en vas med daggkåpa och ett stort blad blir pricken över i:et.



Porslin ,karaff ,bestick, glasen och tapeten finns hos Gislaveds Golvbeläggning.
Om ni inte är från trakten så är det från Olsen & Jensen och tapet är William Morris.

Kram
Sandra

4 kommentarer :

  1. The whole interior looks phenomenally climatic and the dark material on the table fits perfectly. The dark color here combined with the bright surroundings is a very nice combination and probably definitely one of the most popular in fashionable apartments. It's nice that the chairs match the lamps. Everything is very prestigious and light.

    SvaraRadera
  2. Rewelacyjnie prezentujące się zestawienie dekoracji użytkowej na tym stole. Bardzo mi sie podoba kolorystyka, która panuje na stole a mianowicie odcienie siwego. Jest to bardzo stylowe i eleganckie w swej idealnej prostocie. Do tego te nadzwyczajne, monumentalne kieliszki. Wyszystko tutaj wygląda tak jak powinno. Idealnie!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Gillar verkligen din dukning...
    Alltid lika inspirerande att kika in till dig :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra