19 december 2016

MOTTO : TAG VAD MAN HAVER

När jag gör min dukning på julafton försöker jag använda mig av det som finns hemma eller
vad naturen har att erbjuda.
Det kan köpas blommor, grönsaker eller frukt men tanken är att ta det som finns.
Var kreativ med det som hemmet har att erbjuda.
I år finns det en idé och det ska bli kul och se om det blir så som jag har tänkt mig.

På köksön har jag lagt fram som man kan använda sig av.
Stuvbitar av linnetyg kan bli vackra servetter, bara riv av tyget så får man en läcker operfekt kant.
Tuja är fint att använda liggande på servettern.
Läckra glas som kan användas såklart som dricksglas men även som en ljuskälla.
Garn att vira runt tuja och servetten.
Grönkål är superläckert och speciellt fräscht om man kan hitta ett huvud .

Fyll en skål med mossa och hyacinter och ha som en vacker headpiece.
Använd fantasin, den kommer man långt med.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra