19 augusti 2016

VILLA STRÖMFORS

Min morfars syster ägde Svenljunga Handelsträdgård och vi tog många turer dit under min barndom, vägen dit från Gislaved genom Tranemo var inte den mest inspirerande men efter Tranemo mot Svenljunga var så mycket mer intressant.
Vägen är kantad med gamla vackra fabriker och två av mina favorithus, ena kråkslottet som ligger i Uddebo och det andra i Strömsfors.
Då kan ni tänka er min lycka när det en dag kom en inbjudan på posten om att få träda in i Villa Strömfors och uppleva dess magi.
Huset ägs av Hökerum Bygg sedan 2015 och de har renoverat det tills dess forna glans.
De stod klart 1908 och ägdes av paret David och Davida, som inte snålade på detaljerna utan ville ha det bästa av allt, vilket man är tacksam för idag.
Villa Strömfors kommer att stå klart under hösten, men vi var några lyckligt lottade som fick chansen att uppleva Villan och dess glans igår på Afternoon Tea eller Tantfika som de kallade det.
Här kommer en bildkavalkad från gårdagen, så scrolla och njut.












Kika in på Villa Strömfors Facebook sida HÄR
och deras hemsida HÄR

Ha en härlig helg
Kram
Sandra
 

2 kommentarer :

  1. Ja båda "husen" är underbara!! Å du har lyckats fånga lite av själen i detta "slott". Å förstår din lycka att få vistas där! //moster

    SvaraRadera
  2. Wow. Vad helt fantastiskt fint de har gjort. Dit vill jag åka i sommar. TAck för att du tog oss med.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra