22 maj 2016

KAFFEREP MED SJUSORTERS KAKOR

Solen skiner in genom fönstret och det är igen söndag kväll och en ny vecka står för dörren.
Denna veckan ska det sista avslutas med skolan och vi ska även ha en utställning i Jönköping, återkommer om detta senare i veckan.
Det har varit en hyfsat lugn helg och idag har jag haft en kär vän med familj på fika, det blev rabarber och aprikospaj.
Detta med fika är verkligen något svenskt och jag gillar det grymt mycket, det förgyller dagen, dock behöver det inte  innebära 7 sorters kakor.
Särskilt inte förrän själv som inte äter varken mjöl eller socker, dock kan alltid undantag göras.
Men jag kände att jag ville fotografera just en fika med sju sorters kakor.
Bad min mans släkting Britt hjälpa mig och jag byggde upp ett stilleben i hennes lilla söta glasveranda och vi åt av kakorna också.


Kaffekoppen och melitta kanna är Britts och det gamla kakfatet har jag fyndat på en loppis.


Njuta måsta man, annars rusar bara livet förbi en.
Gäller att stanna upp och se vad man har.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra