17 mars 2016

ETT SKÅP

Veckorna trillar på och det är snart påsk och samma känsla finns där alltid att livet går alldeles för fort.
Påsken är dock ingen högtid som vi direkt firar i vår familj mer än att sätta fjädrar i ris, äggjakt och umgås med nära och kära.

När vi renoverade vårt kök för ca 4 år sedan gjorde vi även om i matrummet och då gjorde mannen min ett skåp av kvistfritt furu, råspont som bakstycke och gamla fönster som dörrar.
Ett par gamla industrihjul för det lilla extra.
Tanken med skåpet var att förvar porslin och glas som man inte använder varje dag utan vid mer speciella tillfällen.
Längst upp finns min samling av gamla glas flaskor, kolvar, som gärna används som stilleben i olika delar i huset eller vid dukningar.

Längst ner är en salig röra av lite allt möjligt och hatten får väl vara pricken över i et.
Trots att jag sålt av massor av mitt gamla vita porslin som terriner, latteskålar och fat så finns de som verkligen ligger mig varmt och hjärtat kvar och de används.

Kram
Sandra



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra