4 oktober 2011

Plockat in för vila

Nu när hösten kommer drar jag ner på färger och föredrar en naturnära och lite murrigare färgskala, känns naturligt på något sätt.
På glasvernadan är mycket bortplockat vi kan inte vara där så fort det börjar bli kallt, plockat in de flesta av zinkbaljorna och lagt här inne.
Satt ihop järnsängen och plockat in olivträdet som får vila här tills det ska flyttas in.
Så fint när mässingsljusstakarna som börjar få en vacker patina.

Fick reda på igår att vi är med i den norska tidningen Bolig Pluss med vårt pysselrum,ska vara 9 sidor.
Har själv inte sett det men ska försöka få tag på en tidning.
Reportaget är gjort av Anna Truelsen och Carina Olander

Imorgon blir det kök...
kram kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Vackra bilder!

    Du behöver inte fixa en tidning, jag har ett exemplar åt dig här hemma. Köpte den i Danmark när jag såg att du var med i den. Vill du kan jag skicka den till dig.

    Vi hörs i veckan!!!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Visst är det en mysig tid vi går till mötes nu. Man kan tända ljus och krypa upp i soffan framför brasan. Den tidningen ska vi kolla efter ;)

    Ha en bra dag!

    Kramar @nette

    SvaraRadera
  3. Kan olivträdet stå mer vackert vilande???:)) Håller med dig försöker oxå ha det lite mer murrigt för att få till mysigt och avslappnande:)) Nu en kopp kaffe sen väcka barnen:))

    kram du fina...

    kråke

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det höst säga vad man vill om detta. Trädgården går i vila och vi kryper in i våra små mysiga hålor igen. Men jag gillar hösten. Vad kul med ett reportage. Hoppas du får en härlig höstvecka nu med mycket mys. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med reportaget. Måste se om jag kan hitta tidningen. Fina bilder!

    Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. godmorgon Sandra!

    Så skönt att få plocka undan efter sommaren. Tänk att du kan få en hög undanställda zinkbaljor att se vakert ut, de är inte illa ;).

    Vad roligt med ett så stort repotage och vad snällt av Marie att ha fixat ett ex åt dig.

    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Även vi har en glasveranda som blir kall på hösten och vintern så vi inte kan vara där. Känns ju lite tråkigt, många har ju värme och kan utnyttja den, men det är ändå lite roligt att "hösta in" verandan. Och du har så jättefint.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Smukke stemningsfyldte fotos og skøn messingstage

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra!
    Vad mysiga bilder. Harmoniska, höstiga.
    Ha en fin tisdag, här blåser det ordentligt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Vilka underbart vackra vilsamma bilder Sandra!
    Jag gillar just den känslan med hösten, man får liksom lov att bara vara.
    Det är också vackert!

    Stora kramen till dig!..och jag hoppas ni tar en sväng innan jul, åhh, så roligt det vore..:)

    puss...

    SvaraRadera
  12. Så fint det blir med alla trädgårdsakerna på veranden! Åh, vilken fin veranda du har! Det är en dröm för mej att ha en sån...!
    Kul att du är publicerad! Hoppas du får tag i tidningen! Vet att Pressbyrån numera brukar ha rätt stort utbud av tidningar!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Underbar blogg! Första gången jag fann hit, men jag kommer definitivt komma tillbaka! =) / Johanna

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Men så mysigt det ser ut!!! Hur lyckas du???Ser så himla rätt ut!!

    Jag vet inte om du gjort ngt inlägg om golvet i ert uterum men det såg jättefint ut, mer bilder från det önskas härmed!!!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra, det var ett tag sen jag var här, tyvärr, men ååh vad kul att läsa ditt 5 års inlägg, grattis & vilken fin bild på dig! & shit vad du är duktig, säger det nu som då! Hoppas vi får ta del av 5 nya år med dina bilder & inlägg!
    Grymt jobbat!

    kram på dig!!
    Tiina

    SvaraRadera
  16. Jättefina bilder Sandra!
    Åh då måste jag ju få tag på ett nummer! Så spännande!
    Ha en skön vecka! Kram Amelie

    SvaraRadera
  17. Åh jag blir alldeles kär i din säng, Så där perfekt vanilj vit som skulle passa superfint i vårt sovrum åt lilltösen. Nu måste jag söka efter nått liknande.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  18. Lite vemodigt är det ändå att ta farväl av sommaren, tycker jag.
    Kram.

    SvaraRadera
  19. Så spännande med reportage, den tidningen har jag aldrig hört talas om. Går den att köpa här?
    Jag ska packa in mig själv just nu, haft en superlång dag...

    kram

    SvaraRadera
  20. Du får nog hålla hårt i mässingljusstaken för de går inte av för hackor:-)

    Kram Elna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra