2 maj 2011

DOFTAR LJUVLIGT!

Har ni haft en skön valborg?
Själv har det varit kanon, 2 st loppisar inte så många fynd men två som jag är riktigt glad över.
Visar senare i veckan.
Har varit hos min vän Anna i helgen och av henne fick jag en försenad födelsedagspresent, det härliga zinkfatet med massa underbara örter.
Doftar helt ljuvligt när man drar händerna igenom dem.
Har placerat dem på vår glasveranda.
Väggskåpet ska senare flytta in till köket, ska se vad jag ska hitta på att ha där .

Ha en skön måndag, själv ska det förberedas en massa inför loppisen på lördag.

Kram
sandra

23 kommentarer :

  1. Örter är det bästa som finns, har ett örtland i trädgården som sprider väldoft vid altanen.
    Nu drar nya veckan igång och jag önskar dig en bra start så här på måndagen.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken fin present! Nu blir jag nyfiken på dina fynd. VISA!!!!!!! ;)

    O vad skoj med loppis, hoppas ni får det skoj för jag kan ju tyvärr inte komma.


    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Åh örter i zink är en favorit. Själv har jag försökt satt fröer av vit lavendel som jag tänkt plasera ut i zink..tänk så härligt att få dra finrarna igenom dom.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  4. Underbart med Örter!! Skulle vilja ha dem överallt..:)

    Ses på Lördag!! :)

    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. En härlig present, zink är ju aldrig fel :)

    Spännade med loppisfynd!
    Hoppas att din dag blir fin!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Så fint det ser ud - glæder mig meget til at se dine loppis fund ;o)
    Ha en dejlig uge - klem Tina

    SvaraRadera
  7. Hej,
    låter som en skön helg! Och vilken fin present du fått. Ska bli spännande att se vad du fyndat.

    Vi har haft en ganska lugn och skön helg med bland annat städning på schemat.

    Jag hade tänkt komma ned till loppisen, hade varit toppenkul. Men det körde ihop på hemmaplan så jag har tyvärr fått stryka den.

    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  8. Valborg var fin!

    Härligt med färska örter hemma.
    Ha en fin Måndag!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med ett hela hav av kryddor. Nu kommer maten att smaka ännu bättre med dem i.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  11. ja det blev en lugn och skön valborg här med. Mmm känner att det doftar, så mysig present du fick!!
    Kul med loppis!!

    Ha en fin vecka.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Så himla gott med örter! Jättefin present!
    Ska bli så roligt på lördag! Jag kommer verkligen räkna ner dagarna i veckan! :)
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  13. Koselig presang å få ♥. Skal bli spennende å se loppis tingene dine :)
    Kerstin

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig present :).
    Ett måste med färska kryddor särskilt till sommarens alla grillkvällar. Jag brukar lägga några kvistar bland kolen och det sätter en dov god smak på köttet men framförallt luktar det juvligt.
    Ska bli kul att se vad du har fyndat. Jag var på två loppisar i helgen men köpte ingenting :(.
    Ha de bäst, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra.
    Vilken fin present:)Skåpet gillar jag mycket.
    Ska bli så kul med eran loppis, ses på lördag:)
    Ha en fin dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Örter doftar såå gott! Har en plan att göra en örtträdgård, men ska bara göra en massa andra saker först, hihi!
    Ska du med vara loppisen i Hjo på lördag?? Isf ses vi (hoppas jag)! Tänkte dra med mamma dit :-)

    Ha en skön måndag!

    (La till dig bland mina länkar så jag lätt hittar dig!)

    kram Petra

    SvaraRadera
  17. Hi Sandra.....lovely smelling herbs are great !!....nice gift too !!...have a nice week darling.....love love love Ria...xxx..

    SvaraRadera
  18. Örter är lyx! Vi har planerat en krydd/ört trädgård här i flera år, men det kommer liksom alltid en massa annat "nödvändigt" emellan!=)

    Kram C

    SvaraRadera
  19. Det är väl på sin plats att gratulera i efterskott då.. ;)

    Vilken present, ljuvlig!

    Ååå.. är också spänd på dina nya fynden...
    Jag väntar på mitt..något som jag längtat och trånat efter länge... med lite tur blir hemlevererat ikväll... *spänd*

    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  20. Hejsan.

    Känner nästan dofterna ända hit.

    Här hemma måste ett kryddland anläggas i år......annars blir jag besviken på mig själv..hi...hi...

    Kul med loppisar, alltid skoj även om man inte gör fynd alltid.

    Ha en bra vecka,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  21. Verkligen fin present, det är verkligen sånt som är roligt att få, det både doftar gott och är fint att se på.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  22. Underbart med färska örter - både doft och smak blir ju helt annorlunda jämfört med torkade...

    Loppis är alltid skoj - ska bli spännade att se dina fynd!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  23. Fantastiskt skåp..kommer du inte på var du ska ha det så vet jag en som är frivillig att ta hand om det;))

    kram på dig

    kråke

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra