17 mars 2020

VARDAGSRUMMET HAR FÅTT GARDINER

Det är mycket oro som cirkulerar runt i kroppen och knoppen just nu och man har svårt att fokusera.
Vad kommer hända när Corona viruset har lagt sig, hur kommer våra liv se ut?
Så en dag i taget är filosofin som gäller just nu.
Ett ställe där man spenderar mer tid än någonsin är hemmet och skapa en känsla av lugn och trygghet.

I vårt vardagsrum har jag efter de 15 år som vi har bott i vårt hus fått upp gardiner.
Jag har sytt nya gardiner till vårt sovrum och då fick de som hängde där flytta ner till vardagsrummet.
De är sydda av spillbitar av gamla madrassvar från Försvaret, så där härligt operfekt.

Vi har en supersnygg soffa enligt mig, men något för liten.
Så vi har köpt en Office Nap från Götessons, där min man jobbar.

Har en svaghet för teakmöbler och dessa danska fåtöljer har hängt med ett bra tag.
Som ni ser har vår Fiolfikus dragit iväg rejält och mina funderingar vart den ska ta vägen när den når taket??
Behöver också få tag på en större kruka att plantera om den i .

Soffbordet har min vän Caroline Ek tagit fram och producerar här i Småland.

Vår soffa är ett loppisfynd och jag älskar färgen.
Dock är den i minsta lagret för en familj på 5 personer, när alla vill ligga och titta på film en fredagskväll.
Kudden har jag sytt i helgen och tyget är fyndat på en second hand.

Ta hand om varandra.
Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra