2 mars 2020

DE DÄR FYNDEN

Att gå runt i en second hand affär, en välfylld loppis, en gammal lada eller en antik affär i en gammal lada är som en evig jakt på något unikt.
Något kickar igång inom mig och jag mår bra.
Det behöver inte vara stora saker utan känslan över ett vackert fynd, något som gör hemmet till något extra.
Det finns de ställen där man får titta upp, ner, bakom, under och helt plötsligt ser man något riktigt speciellt som gömmer sig.
Just den gången handlade det om en vacker gammal panel och det fanns inte en chans att den inte fick följa med hem.
Så när vi renoverade om vårt matrum samtidigt som vi renoverade köket fick den en given plats.
Dock var jag i valet och kvalet hur jag skulle ta vara på den, måla om eller bara får bort de värsta färgresterna.
Insåg dock att om jag målar om den kommer känslan av att den är gammal att försvinna, bli vilken panel som helst.
Så högtryckstvätt och sedan skrapa bort det värsta och därefter upp på väggen.
Där har den suttit sedan 2011.

Som sagt är det inte alltid de stora fynden som räknas utan även de mindre och lampan är definitivt medräknad bland dem, sedan finns de roliga fynden som man mest använder som en eye catcher.

Nu har jag dock försökt dra ner på mina besök hos dom lokala second hand butikerna, då jag helt enkelt inser att även om man handlar på second hand och varje sak inte kostar så mycket.
Summan av kardemumman är att det blir en hel del pengar i slutänden och vissa saker blir lätt impuls, tanken är att först och främst se vad man har hemma innan det köps något, trots att det är i andra hand kan det bli för mycket av det goda.


Kram
Sandra





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra